SIA "TENACHEM" attīstības vadīšana
Author
Ozoliņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Niedrītis, Jānis Ēriks
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „SIA „TENACHEM” attīstības vadīšana”.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt stratēģiskās vadīšanas procesu un izstrādāt priekšlikumus SIA „TENACHEM” attīstības veicināšanai.
Bakalaura darbā autore, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, analizē uzņēmuma stratēģiskās vadīšanas teorētiskos aspektus un radošā potenciāla izmantošanas teorētiskās iespējas, analizē SIA „TENACHEM” darbību un finanšu rādītājus. Darba autore, veicot darbinieku anketēšanu, izstrādā priekšlikumus SIA „TENACHEM” personāla radošuma veicināšanai. Autores veiktais pētījums sniedz uzņēmuma vadītājam priekšlikumus, par uzņēmuma vadīšanas procesa pilnveidošanu un attīstības veicināšanu.
Bakalaura darba apjoms ir 88 lappuses, tajā ietverti 35 attēli, 5 tabulas un 4 pielikumi.
Atslēgvārdi: uzņēmuma vadīšana, attīstība, radošums, radošuma veicināšana. The objective of the bachelor’s paper is to investigate the process of the strategic management and to elaborate the proposals for the facilitation of the development of „TENACHEM” Ltd.
In this bachelor’s paper, in order to reach the objective set forward, the author analyses the theoretical aspects of the company's strategic management, as well as the theoretical possibilities of the use of the creative potential, as well as the author analyses the activities of „TENACHEM” Ltd and its financial indicators. In order to encourage the development of the company, by introduction the new products into the production, the author of the work, having carried out the polling of the employees, will elaborate the proposals for the facilitation and encouraging of the creativity of the personnel of „TENACHEM” Ltd.
The research, carried out by the author, will provide to the company’s director the suggestions concerning the company’s management and facilitation, and promotion of its development.
The volume of the bachelor’s paper comprises 88 pages, as well as the bachelor’s paper contains 35 pictures, 5 tables and 4 attachments.
The key words: the company’s management, development, creativity, promotion of creativity.