• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inovāciju difūzija un tās prognozēšana e-parakstam Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-33248-BaldunNiks_Juris_jb08160.pdf (2.059Mb)
Author
Baldunčiks, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir inovāciju difūzija un tās prognozēšana e-parakstam Latvijā. Darba ietvaros autors apskata un izstrādā inovāciju difūzijas teorētisko platformu, balstoties uz inovāciju difūzijas pionieru Evereta Rodžersa un Frenka Basa atzinumiem. Tāpat analizē informācijas sabiedrību, kā arī internetbankas un e-paraksta attīstības tendences Latvijā. Darba praktiskajā daļā tiek veikta masu aptauja un prognozēta difūzija e-parakstam, izmantojot Basa modeli. Darba noslēgumā autors ir formulējis 11 secinājumus un izvirzījis 11 priekšlikumus, kuru adresāti ir Ekonomikas ministrija, Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, un dažādu uzņēmumu mārketinga speciālisti kopumā. Bakalaura darba apjoms ir 73 lapaspuses. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā un tajā ir iekļautas 16 tabulas, 20 attēli un 2 pielikumi. Atslēgvārdi: inovāciju difūzija, Basa difūzijas modelis, informācijas sabiedrība, e-paraksta difūzija, inovācijas un imitācijas koeficienti, patērētāju atvērtība inovācijām
 
Topic of this bachelor thesis is diffusion of innovations and its predictions for e-signature in Latvia. In this thesis author examines and develops a platform for innovation diffusion theory, based on innovation diffusion pioneers Everett Rogers and Frank Bass findings. Also, analyzes the information society as well as Internet and e-signature development in Latvia. In the practical part a survey is carried out and diffusion of e-signature forecasts are made by using Bass model. At the end of the thesis author has formulated 11 conclusions and put forward 11 proposals, which are addressed to the Ministry of Economics of Latvia, the Latvian State Radio and Television Center, and various corporate marketing managers as a whole. Thesis workload is 73 pages. The work is written in Latvian and contains 16 tables, 20 images and 2 appendixes. Keywords: diffusion of innovations, Bass diffusion model, information society, diffusion of e-signature, coefficients of innovation and imitation, consumer’s openness to innovation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14431
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV