Inovāciju difūzija un tās prognozēšana e-parakstam Latvijā
Autor
Baldunčiks, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats ir inovāciju difūzija un tās prognozēšana e-parakstam Latvijā.
Darba ietvaros autors apskata un izstrādā inovāciju difūzijas teorētisko platformu, balstoties uz inovāciju difūzijas pionieru Evereta Rodžersa un Frenka Basa atzinumiem. Tāpat analizē informācijas sabiedrību, kā arī internetbankas un e-paraksta attīstības tendences Latvijā. Darba praktiskajā daļā tiek veikta masu aptauja un prognozēta difūzija e-parakstam, izmantojot Basa modeli.
Darba noslēgumā autors ir formulējis 11 secinājumus un izvirzījis 11 priekšlikumus, kuru adresāti ir Ekonomikas ministrija, Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, un dažādu uzņēmumu mārketinga speciālisti kopumā.
Bakalaura darba apjoms ir 73 lapaspuses. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā un tajā ir iekļautas 16 tabulas, 20 attēli un 2 pielikumi.
Atslēgvārdi: inovāciju difūzija, Basa difūzijas modelis, informācijas sabiedrība, e-paraksta difūzija, inovācijas un imitācijas koeficienti, patērētāju atvērtība inovācijām Topic of this bachelor thesis is diffusion of innovations and its predictions for e-signature in Latvia.
In this thesis author examines and develops a platform for innovation diffusion theory, based on innovation diffusion pioneers Everett Rogers and Frank Bass findings. Also, analyzes the information society as well as Internet and e-signature development in Latvia. In the practical part a survey is carried out and diffusion of e-signature forecasts are made by using Bass model.
At the end of the thesis author has formulated 11 conclusions and put forward 11 proposals, which are addressed to the Ministry of Economics of Latvia, the Latvian State Radio and Television Center, and various corporate marketing managers as a whole.
Thesis workload is 73 pages. The work is written in Latvian and contains 16 tables, 20 images and 2 appendixes.
Keywords: diffusion of innovations, Bass diffusion model, information society, diffusion of e-signature, coefficients of innovation and imitation, consumer’s openness to innovation