• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Somijas tūristu piesaiste Latvijai

Thumbnail
View/Open
303-33280-Bizunova_Tonija_ab08520.pdf (1.008Mb)
Author
Bizunova, Tonija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās globalizācijas, tehnikas attīstības un citu faktoru ietekmē arī tūrisms strauji attīstās, paaugstinot arī patērētāju prasības pret to. Lai tūrists izvēlētos konkrēto galamērķi, tam ir jāatbilst daudziem kritērijiem. Ņemot vērā to, ka Tūrisma Attīstības Valsts aģentūra ir izvirzījusi Somiju, kā vienu no galvenajiem tūrisma prioritārajiem tirgiem, autore darbā apskata, kādi ir tūrisma ģenerējošā reģiona piesaistes priekšnoteikumi, kādas tendences raksturo tieši Somijas tirgu un tā ienākošos tūristus Latvijā, kā arī somu tūristu izteiktos viedokļus par to kā tūristu raksturojumu un to apmierinājumu ar Latvijā piedāvātajiem tūrisma produktiem. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus nepieciešamajiem uzlabojumiem Somijas tūristu veiksmīgākai piesaistei. Veicot statistikas un pētījumu datu analīzi, autore secināja, ka jau tiek veikti plaši Somijas tūristu piesaistes pasākumi, tomēr ir arī jomas, kurās ir nepieciešami uzlabojumi. Tāpēc veiksmīgākai Somijas tūristu piesaistei autore izstrādāja priekšlikumus nepieciešamo uzlabojumu veikšanai. Bakalaura darba apjoms ir 89 lpp., darbā ietvertas 5 tabulas, 26 attēli un 1 pielikums.
 
Nowadays due to globalisation, technological advances and other factors affecting the tourism industry, tourism is developing very rapidly and consumers’ expectations are increasing. A destination must fulfil many criteria in order to be chosen by a tourist. Taking into account the fact that the ‘Tourism Development State Agency’ has chosen Finland as one of the main tourism markets, the author examines the preconditions of attraction generating regions, trends of the Finnish market and its incoming tourists to Latvia, as well as the Finnish tourists’ views expressed on characterising themselves as a tourists and their satisfaction concerning tourism products offered in Latvia. The aim of this Bachelor thesis is to develop proposals for improvements needed to attract Finnish tourists more successfully. In carrying out research and statistical data analysis, the author concludes that extensive attraction measures have been taken already, however there still are areas where improvements need to be done. Therefore for more successful Finnish tourist attraction the author develops proposals for necessary improvements. Bachelor’s workload is 89 pages, it includes 5 tables, 26 figures and 1 annex.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14432
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV