• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fohow mārketinga stratēģija

Thumbnail
View/Open
303-34890-Djadela_Rihards_rd09013.pdf (2.469Mb)
Author
Djadela, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Katras darba tēmas aktualitāti nosaka tēmas nozīmīgums sabiedrībā. Šī bakalaura darba tēma izvēlēta, lai raksturotu mārketinga stratēģijas nozīmīgumu uzņēmuma darbībā un atklātu pētāmā uzņēmuma vispārējās darbības priekšnoteikumus un iespējas tirgū. Bakalaura darba mērķis ir iepazīstināt ar uzņēmuma mārketinga plāna realizēšanu Latvijā un pierādīt tā veiksmīgu realizāciju Latvijas tirgū. Mērķa īstenošanai veikti šādi uzdevumi: 1. Izpētīts un analizēts mārketinga stratēģiju teorētiskais materiāls. 2. Veikta nozares raksturošana un tirgus vides analīze. 3. Salīdzināta divu līdzīgu uzņēmumu darbība. 4. Veikta klientu aptauja. 5. Pamatojoties uz iegūtajiem materiāliem, veikti secinājumi par mārketinga vadlīnijām un tirgus iespējām un priekšrocībām. Bakalaura darbs sastāv no trijām daļām. Pirmajā daļteorētiskā aspektā raksturota mārketinga plānošana un tās nozīme veiksmīga biznesa attīstībā, raksturoti mārketinga plānošanas etapi, sniegts ieskats mārketinga stratēģijas izstrādāšanā
 
This bachelor's thesis topic is chosen to describe the importance of marketing strategy in business, also to reveal the researched company’s overall operational preconditions and opportunities in the market. The goal of bachelor thesis is to present the company's marketing plan realization in Latvia and to prove its successful realization in the Latvian market. To achieve goal, the following tasks have been done: 1.Studied and analyzed the marketing strategy of theoretical material. 2.Characterization of a sector and analysis of the market environment. 3.Compared two similar business activities. 4.Performed customer survey. 5.Based on the materials, made conclusions about the marketing guidelines and market opportunities and benefits. Thesis consists of three parts. The first part describes the theoretical aspects of marketing planning and its role in the success of business development, describes the stages of marketing planning, provides an insight into.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14510
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV