• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AirBaltic Baltic Miles lojalitātes programmas uzlabošanas iespējas

Thumbnail
View/Open
303-37984-Geta_Sergejs_sg07011.pdf (9.225Mb)
Author
Geta, Sergejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “airBaltic Baltic Miles lojalitātes programmas uzlabošanas iespējas” . Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz literatūras izpēti un tirgus analīzi, izstrādāt priekšlikumus, lojalitātes programmas uzlabošanai. Pirmajā daļā tiek ir aplūkota lojalitātes vadības koncepcija, lojalitātes programmu veidi un aviokompāniju biežu lidojumu programmas. Otrajā daļā tiek analizēts Eiropas aviopārvadājumu tirgus, ir ietverts aviokompāniju lojalitātes programmu salīdzinājums un airBaltic Baltic Miles programmas analīze. Trešajā nodaļā autors ir izstrādājis priekšlikumus Baltic Miles programmas uzlabošanai, balstoties uz tirgus analīzes un klientu vajadzību novadītas izpētes. Praktiskajā daļā bakalaura darba autors ir stādījis priekšā priekšlikumus programmas papildināšanai un iespējamai uzlabošanai. Darba apjoms ir 81 lapaspuses, tajā ir iekļauti 28 attēli, 6 tabulas un tiek izmantoti 46 literatūras avoti. Atslēgvārdi: Biežu lidojumu programma, airBaltic, Baltic Miles, lojalitātes vadība.
 
The topic of bachelor thesis “Analysis and ways of improvement of airBaltic Baltic Miles frequent flyer program” . The topic of the bachelor paper is to develop suggestions for improvement of airBaltic’s frequent flyer program based on analysis of literature research and market analysis. The first part of the bachelor’s thesis is dedicated to viewing the concept of loyalty management, types of loyalty programs and airlines’ frequent flyer programs. In the second part of the thesis, author analyses European airlines’ market, including the frequent flyer programs of major airlines and its comparison with airBaltic’s frequent flyer program. Third part of the bachelor’s thesis includes propositions on boosting airBaltic’s frequent flyer program, based on market research and author held survey. In the practical part of the bachelor’s paper author has introduced ways for the program’s enhancement and possible improvement. The volume of the bachelor thesis is 81 pages that includes 28 images, 6 tables and 46 literature sources. Key words: Frequent flyer program, airBaltic, Baltic Miles, loyalty management.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14581
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV