• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas ietekme uz patērētāju izvēles veikšanā

Thumbnail
View/Open
303-38508-Asejevs_Aleksandrs_aa07022.pdf (804.6Kb)
Author
Asejevs, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma izvēlēta „Reklāmas ietekme uz patērētāju izvēles veikšanā”. Pastiprinoties konkurencei valstu iekšzemes tirgū, uzņēmumi savas preces un pakalpojumus virza globālajā tirgū. Starptautiskajā mārketingā reklāma tiek izmantota kā viens no mārketinga komunikācijas līdzekļiem, ar kura palīdzību uzņēmumi patērētajiem virzītu savas preces un pakalpojumus. Darba mērķis: balstoties uz veiktās aptaujas rezultātiem, izstrādāt priekšlikumus reklāmas pilnveidošanai Latvijā. Lai sasniegtu darba mērķi, izvirzīti šādi uzdevumi: 1)izpētīt reklāmas teorētiskos aspektus vietējā un starptautiskā mārketinga kontekstā; 2)sniegt Latvijas un Baltijas reklāmas nozares raksturojumu; 3)veikt reklāmas ietekmes uz patērētāja izvēli analīzi un izvērtēšanu. Pētījuma rezultātā iegūti dati par reklāmas ietekmi uz patērētāju izvēles veikšanā. Darbs izklāstīts uz 58 lapas pusēm, tas satur 8 tabulas, 17 attēlus, 2 pielikumus. Tā izstrādē izmantots 42 avoti. Atslēgvārdi: starptautiskā reklāma, ietekme, patērētājs, izvēle, zīmols.
 
The bachelor paper theme is “Advertising Effects on Consumers Choice”. Stronger competition in their domestic market, the companies their products and services is driven by the global market. International marketing advertising is used as a marketing communications means by which to advance their own business to consumer goods and services. The aim of bachelor paper is based on the survey results, to develop proposals for the development of Latvian advertising. To achieve the goal, the following tasks: 1) to study the theoretical aspects of advertising in local and international marketing context; 2) provide the Latvian and Baltic advertising industry characteristics; 3) take the advertising impact on consumer choice analysis and evaluation. Result of bachelor paper obtained data on the impact of advertising on consumer choice. Paper consists the 58 pages, it contains 8 tables, 17 images, 2 annexes. Its design uses 42 sources. Keywords: international advertising, the effect of consumer choice, brand.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14609
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV