Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspēja Eiropas tirgos.
Autor
Vilks, Ģirts
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma „Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspēja Eiropas tirgos”.
Bakalaura darba mērķis: izpētīt Latvijas poligrāfijas nozari, identificēt tās uzņēmumu stiprās un vājās puses, lai izstrādātu priekšlikumus nozares konkurētspējas saglabāšanai, paaugstināšanai Eiropā.
Bakalaura darba hipotēze: Latvijas poligrāfijas nozarei ir augsta konkurētspēja Eiropas tirgos. Izvirzītā hipotēze apstiprinās.
Darba ietvaros sniegts poligrāfijas nozares vispārējs raksturojums, analizēta tās konkurētspēja Eiropā, izpētīti konkurences teorētiskie aspekti, sniegti priekšlikumi konkurētspējas saglabāšanai un celšanai.
Bakalaura darbu veido ievads, 3 nodaļas, secinājumi un priekšlikumi, literatūras saraksts.
Bakalaura darba apjoms ir 69 lpp., 2 tabulas, 25 attēli, Darbā izmantoti 23 informācijas avoti.
Atslēgvārdi: konkurence, konkurētspēja, konkurētspējas faktori, piecu konkurences spēku modelis, poligrāfijas nozare, eksports. The title of Bachelor’s Thesis is “Competitiveness of Latvian printing industry companies in European markets”.
Goal of the Bachelor’s Thesis: to elaborate proposals for further discussion, how to preserve and foster competitiveness of printing industry in Europe, therefore situation in Latvian printing industry is researched; strengths and weaknesses of printing companies are identified.
Hypothesis: Latvian printing industry is highly competitive in European markets. Proposed hypothesis approves.
Research summarizes available information for present, general outlook of printing industry, analyzes it’s competitiveness in European markets, researches theoretical acknowledgements on competition, puts forward proposals, how to remain competitive and promote competitiveness.
Research consists of introduction, 3 chapters, conclusions and proposals for discussion, and bibliography.
The size of the research is 69 pages, 2 tables, 25 pictures. Bibliography contains 23 information sources.
Key words: competition, competitiveness, factors of competitiveness, the Five Forces Model, printing industry, export.