• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Restorānu franšīzes attīstība Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-39101-Zala_Magda_mz09031.pdf (1.456Mb)
Author
Zaļā, Magda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
'Jauniem uzņēmējiem, kam trūkst kompetences biznesa uzsākšanai, un uzņēmumiem, kuriem nākas izvērtēt alternatīvas paplašināšanās metodes, risinājums var būt franšīze. Bakalaura darba mērķis ir piedāvāt priekšlikumus restorānu franšīzes uzņēmumu attīstībai Latvijā un ārpus tās. Darbā aprakstīta franšīzes attīstība, veidi; salīdzināti franšīzes restorāni Latvijā, pētīts to potenciāls ārvalstīs un ārvalstu franšīzes potenciāls Latvijā; analizētas priekšrocības; noteikti attīstības faktori; izstrādāti priekšlikumi franšīzes uzņēmumu attīstībai Latvijā. Šajā darbā izmantotas vēsturiskās, statistiskās un ekonomiskās analīzes metodes, ekspertu intervijas un anketēšana. Iegūti dati par franšīzes restorānu vērtējumu un faktoriem, kas ietekmē patērētāju izvēli. Latvijas restorāniem ir potenciāls ārvalstīs un franšīze ir piemērots modelis to attīstībai.
 
Start-uppers lacking the expertise and companies, who assess several development alternatives may find the franchising as a solution for their business. The Bachelor Thesis aims to develop proposals on franchising development in Latvia and outside it. The Thesis describes types and development of franchising; compares franchise restaurants in Latvia; explores their potential in foreign market and foreign franchise potential in Latvia; analyzes the advantages and development factors; develops proposals on franchising development in Latvia. Historical, statistical and economic analysis methods, expert interviews and surveys are used. Data on franchise restaurant evaluation and factors influencing the customer choice is obtained. Restaurants in Latvia has a potential in foreign countries and franchising is an appropriate for their development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14653
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV