Elektroniskās komercijas attīstības pētījums (Lielbritānijas un Latvijas salīdzinājums)
Author
Ščerbaka, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rozevskis, Uldis
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēmas aktualitāte ir skaidrojama ar pozitīvo tendenci Internet-auditorijas pavairošanā, jauno tīmekļa-vietņu radīšanas lielo ātrumu, ka arī elektroniskās komercijas attīstības tempiem pasaules mērogā, kas ļauj runāt par iespējamiem milzīgiem panākumiem šajā sfērā.
Darba mērķis: salīdzināt un izanalizēt Lielbritānijas un Latvijas valstu e-komercijas attīstības tempus, atrast atšķirības valstu salīdzinājumos un sniegt priekšlikumus šo atšķirību novēršanai.
Bakalaura darbs ietver trīs daļas: Teorētiskā daļā ir aprakstīts kas ir Internets un elektroniskā komercija; ir aprakstītas e-komercijas funkcijas, veidi, virzieni, modeles, kā arī ir veikts elektroniskās un tradicionālās komercijas salīdzinājums. Praktiskā daļa. Šī darba nodaļa ir sadalīta trīs apakšnodaļās. Pirmā apakšnodaļā ir aplūkoti Eiropas Savienības dalībvalstu statistiskie radītāji, kas ir saistīti ar elektronisko komerciju; ir noskaidroti valstis-līderi; ir aplūkota e-komercijas tendence ES27 mērogā. Otrā apakšnodaļa ir veltīta Lielbritānijas e-komercijas un ar to saistīto rādītāju pētījumiem. Trešā apakšnodaļā ir apskatīti un izanalizēti Latvijas ar e-komerciju saistītie rādītāji. Pētnieciskā daļa. Darba autors veic praktiskā daļā iegūtas informācijas analīzi; veic Lielbritānijas un Latvijas rezultātu salīdzinājumu; noskaidro Lielbritānijas un Latvijas valstu e-komercijas radītāju atšķirību; izteic savu viedokli par šo atšķirību iemesliem un izvirza priekšlikumus Latvijas e-komercijas darbības un attīstības uzlabošanai un paātrināšanai, balstoties uz iegūtiem rezultātiem.
Darbā apjoms ir 68 lappuses, tas satur 19 attēlus, 6 tabulas, 5 pielikumus. Ir pievienots izmantotās literatūras avotu saraksts, kas sastāv no 33 avotiem.
Atslēgvārdi: elektroniskā komercija; internets; tiešsaistes tipa tirdzniecība; datorizācijas un tīklošanas līmenis. Theme is explained by positive trend in Internet audience multiplication, by the high speed of new web-site creation, as well as by the rapid electronic business development rates world-wide, which allows thinking about possibility of huge future successes in this sphere.
The aim of this work is to compare and analyze Great Britain and Latvian pace of development of e-commerce, to find the differences in comparisons of two states and to make proposals to these gaps.
Bachelor's work includes three parts: The theoretical part is describing the Internet and electronic commerce (e-commerce functions, forms, directions, models) and also has electronic and traditional commerce comparison. The practical part is divided into three sections. The first section deals with the European Union statistics, which are related to electronic commerce (emerged the leader countries and e-commerce development trend in the EU27). The second section is devoted to the United Kingdom e-commerce and related performance studies. The third section deals with analysis and of Latvia's e-commerce-related indicators. In the research author carried out the practical part of information analysis of the United Kingdom and Latvia, the results of the comparison inquire British and Latvian national e-commerce performance gap, expressed his views on the reasons for the differences and put forward proposals for Latvia e-commerce activities to improve and accelerate the development based on obtained results.
The work includes: 68 pages, it contains 19 pictures, 6 tables and 5 appendices. A source list is also added, which consists of 33 sources.
Key words: electronic commerce; internet; online trade; level of computerization and networking.