Speleotūrisms Latvijā
Author
Martinova, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Brencis, Juris
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir „Speleotūrisms Latvijā”. Darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus speleotūrisma attīstībai un izstrādāt jaunu speleotūrisma produktu Latvijas apstākļos. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta un 13 pielikumiem. Pirmajā nodaļā autore apskata teorētiskos speleotūrisms aspektus. Šajā nodaļā tiek analizēti tūrisma resursi, kādi tie ir un no kā tie sastāv, tūrisma produktus, tā sastāvs un īpašības un tūrista vajadzības, intereses, motivācija ceļot un pieņemt ceļojuma pirkšanas lēmumu. Otrajā nodaļā tiek analizēts Latvijas speleotūrisms. Šī nodaļa stāsta par speleotūrisma resursiem: alām, dzīvniekiem un augiem tajās. Tiek analizētas Latvijas alas: cik to ir, kādas tās ir, kur atrodas un kuras ir lielākās Latvijas alas, kā arī autore analizē alu aizsardzības principus: kuras alas ir aizsargājamas, kuras alas drīkst un nedrīkst apmeklēt. Šajā nodaļā vēl tiek analizēts speleotūrisma esošais piedāvājums: respektīvi, vai pašreiz tiek piedāvāti speleotūrisma maršruti. Autore apskata tūrisma firmu un pagastu, kuros ir alas, piedāvājumus. Trešajā nodaļā autore veido jaunu tūrisma produktu – speleotūrisma maršrutu. Lai to izdarītu tika izanalizēts potenciālais pieprasījums, – tika analizēti anketēšanas rezultāti. Pēc rezultātu apkoposanas tika noskaidrots, ka pēc speleotūrisma maršruta būs pieprasījums, tāpēc autore veido jauno speleotūrisma maršrutu pa Vidzemes 43 alām, kas būs trīs dienu garš. Diploma work title is „Speleotourism in Latvia”. This work aim is to make suggestions of speleotourism development and make new speleotourism product in Latvia’s conditions. This work consist of inrtoduction, 3 chapters, conclusions and suggestion, list of used literature and 13 additions. In first chapter the author tells about teoritical aspect of speleotourisms. In this chapter author analyse resources of tourism: what is resources of tourisms, what kind of tourism resources exist and what are components of tourism resources. Also is analysed product of tourisms, composition and characteristics of tourism product and also needs and intereses of tourists, motivation to travel and to travel decision making.
In second chapter author analyse speleotourism of Latvia. This part tells about resources of speleotourism: caves, plants and animals in caves. Also is analysed Latvia’s caves: how many, what kind, where they are and which caves are the biggest in Latvia and explain the principles of caves protection: which of caves is protected, which caves can and can’t be seen. Author also analyse existing supply of speleotourism. The author have analyse supply of tourism agencies and parishes (which have caves).
In third charpter author made a new product of speleotourism – route (journey) of speleotourism. To do that, author makes resherch to find out the potential demand. It was made with help of questionnaire. When resherch part is done, author explains what includes this route and make three days speleotourism route over 43 Vidzeme’s caves.