• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Franšīzes uzņēmuma dibināšanas iespējas starptautiskā tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-42001-Maklere_Madara_mm10394.pdf (818.3Kb)
Author
Maklere, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Madara Makere. Bakalaura darba tēma: „Franšīzes uzņēmuma dibināšanas iespējas starptautiskā tirgū”. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek aprakstīta teorija par franšīzi un tās veidiem. Otrajā daļā tiek apskatīta informācija par franšīzi vairāk no praktiskā viedokļa, precīzāk, Latvijā esošā franšīzes uzņēmuma apskate un piesaistes uzņēmuma informācija. Trešajā daļā tiek apskatīts franšīzes dibināšanas pamats un ar to saistošā informācija. Bakalaura darba izstrādē izmantotā literatūra – dažāda, specializēta uz franšīzi, interneta resursi, grāmatas un daži raksti. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka uzņēmumam franšīzes izstrādei ir vajadzīga pieredz, gan franšīzes saņemšanā, gan finansējuma saņemšanā, tomēr franšīze ir garantēta veiksme biznesam. Darba apjoms ir 66.lpp., tās saturā ietilpst 8 tabulas un 32 izmantotie literatūras avoti. Atslēgvārdi: franšīze, starptautiskā franšīze, franšīzes dibināšana, uzņēmums
 
Bachelor thesis author: Madara Maklere. Bachelor thesis topic: „Establishing franchise business opportunities in international market”. Thesis is written in three parts. First part describes theorys and types of franchise. Second part describes information about franchise from practical point of view, more accurately, Latvian franchise examination and information about future attraction business. Third part describes basic of franchise establishment and other binding information about it. In bachelor thesis used literature is different, specialized in franchising, usage of internet resources, books and some articles. In conclusion of survey, it is proved that for business franchise establishment, franchisee needs experience and finansial support, however franchise is guaranteed success for business. Thesis consists of 66.pp., it consists from 8 tables and 32 different literature sources. Keywords: franchise, international franchise, franchise establishment, business
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14724
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV