• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personisko un psiholoģisko faktoru ietekme uz patērētāju uzvedību, izvēloties uzņēmuma „Lattelecom” pakalpojumus.

Thumbnail
View/Open
303-42346-Tarana_Jelena_jt10046.pdf (1.099Mb)
Author
Tarana, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Personisko un psiholoģisko faktoru ietekme uz patērētāju uzvedību, izvēloties uzņēmuma „Lattelecom” pakalpojumus”. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskām atziņām, izpētīt personisko un psiholoģisko faktoru ietekmi uz patērētāju uzvedību, par praktisku piemēru izvēloties uzņēmumu Lattelecom piedāvātos pakalpojumus, atklāt esošās nepilnības un sniegt priekšlikumus uzņēmuma Lattelecom mārketinga speciālistiem par iespējamiem uzlabojumiem patērētāju uzvedības ietekmēšanai. Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba pirmajā nodaļā tiek pētīti patērētāju un pircēju rīcība no teorētiskā aspekta, pirkuma lēmumu pieņemšanas process un patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori. Otrā nodaļā ietver personisko un psiholoģisko faktoru detalizētu teorētisku raksturojumu. Trešā nodaļa tiek veikta uzņēmumu darbības izpēte, piedāvāto pakalpojumu klāsta un uzņēmuma klientu apraksts. Darba ceturtajā nodaļā ir apkopoti intervijas rezultāti.
 
Bachelor thesis topic is “Customer Personal and psychological factors influence on the consumers behavior choosing the company „Lattelecom” services”. The aim of the Bachelor thesis is based on theoretical grounds, to explore the personal and psychological factors that influence consumer behavior, as a practical example of choosing a company Lattelecom services offered to reveal the gaps and make proposals for the company Lattelecom marketing professionals about possible improvements to influence consumer behavior. Bachelor thesis consists of four chapters. In the first chapter deals with consumer and buyer behavior from a theoretical point, the purchase decision-making process, the factors influencing consumer behavior. The second chapter includes personal and psychological factors theoretical description. The third chapter is conducted business activity description, range of services offered and the company's customer profile. The fourth chapter summarizes the results of interview.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14746
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV