• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma mārketinga stratēģija, paplašinoties darbam Baltijas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-4255-Bekere_Vivita_AngF030034.pdf (792.2Kb)
Author
Beķere, Vivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fricberga, Ieva
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izanalizēt konkrēta uzņēmuma darbības paplašināšanās procesu Baltijas tirgū un dot ierosinājumus veiksmīgas mārketinga stratēģijas izveidei nolūkā sasniegt uzņēmuma mērķus. Darba teorētiskajā daļā tiek sniegts ieskats par uzņēmumu nepieciešamību veikt paplašināšanas procesu starptautiskā tirgū, iespējamajiem uzņēmējdarbības paplašināšanas modeļiem un mārketinga stratēģijas izveides un kontroles aspektiem. Darba otrajā daļā tiek analizēta Baltijas valstu reklāmas tirgus situācija, tās attīstības tendences tiek salīdzinātas ar makroekonomiskajiem rādītājiem. Darba trešā daļa ir veltīta konkrētā uzņēmuma paplašināšanās procesa analīzei, mārketinga stratēģijas vadlīniju izveidei. Darba gaitā tiek izdarīti secinājumi par uzņēmumu nepieciešamību paplašināties un doti priekšlikumi mārketinga stratēģijas izveidošanai. Atslēgvārdi: mārketinga stratēģija, Baltijas valstis, uzņēmuma paplašināšana, starptautisks uzņēmums, globalizācija, konkurētspēja, REM modelis, reklāmas tirgus, reklāmas aģentūra, reklāmdevējs, analīze, izpēte, makroekonomiskie rādītāji
 
The aim of the Bachelor’s paper is to analyze the process of expansion of a particular enterprise un give the recomendations for designing the marketing strategy in order to achieve the company’s goals. The theoretical part of the paper deals with the reasons why the company needs to go international. It gives an insight into the possible business expansion models and aspects of creating and controlling the marketing strategy. The second part of the paper analyzes the Baltic advertising market and compares its development trends with the macroeconomic figures. The third part is dedicated to the analysis of the expanding process of a particular enterprise and designing the guidelines of the marketing strategy. The author makes conclusions, gives recomendations for the expanding process of an enterprise and creation of a marketing strategy. Key words: marketing strategy, Baltic countries, expansion of an enterprise, international company, globalization, competitiveness, REM model, advertising market, advertising agency, advertiser, analysis, research, macroeconomic figures
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14751
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV