Kontekstuālā reklāma Internetā
Author
Ančevskis, Valērijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krasts, Juris
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Kontekstuālā reklāma ir ienesīgākais interneta reklāmas formāts, kas reklāmas izvietotājiem pilnībā kļuva pieejamas tikai 2003.gadā, bet latviešu interneta telpā uz bakalaura darba tapšanas brīdi vēl arvien neeksistēja.
Pētījuma mērķis bija izstrādāt, īstenot un attīstīt kontekstuālās reklāmas projektu, maksimizējot ienākumus no tā.
Iegūtie rezultāti: izpētīts kontekstuālās reklāmas darbības princips un nozīme; izstrādāta un publicēta tīmekļa vietne www.e-stends.lv, ko 8 mēnešu laikā apmeklēja 247 698 cilvēku no 128 dažādām valstīm un noskatījās 559 566 lapas, noklikšķināja 47 160 reizes uz kontekstuālo reklāmu un nodrošināja 7098.84 USD ieņēmumos; izpētītas un izanalizētas apmeklējumu un ienākumu likumsakarības un to optimizācijas iespējas.
Atslēgvārdi: kontekstuālā reklāma, meklētājprogrammas, Google, Adwords, Adsense. Contextual advertising is the most profitable format of internet advertising, which became fully available for publishers only in 2003, but didn’t exist in Latvian internet space at the time thesis was written.
The objective of the bachelor’s thesis was to develop, implement and run a project of contextual advertising in order to maximize revenues from it.
Results and findings: studied how contextual advertising functions and how significant it is; developed and published web site www.e-stends.lv, which was visited by 247 698 people from 128 different countries, who generated 559 566 pageviews and 47 160 clicks, which resulted in 7098.84 USD in revenues during 8 months; analyzed regularity of visits and revenues in order to find optimization opportunities.
Keywords: contextual advertising, search engines, Google, Adwords, Adsense.