Show simple item record

dc.contributor.advisorSpīča, Ineseen_US
dc.contributor.authorKatlaps, Jānisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:59:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:59:07Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other5095en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14781
dc.description.abstractBakalaura darba tēmas aktualitāti nosaka: Pirmkārt, stratēģiskās vadīšanas nozīmīgā loma uzņēmuma darbībā; otrkārt, autora darba pieredze bakalaura darbā pētāmajā uzņēmumā; treškārt, ilgais laiks, kas pagājis pēc iepriekšējās mārketinga stratēģijas izstrādes uzņēmumā, kas prasa jaunu pieeju un mūsdienīgas zināšanas dažādās jomās; ceturtkārt, stratēģiskās vadīšanas kā augstākā līmeņa vadītāju domāšanas veida un rīcības arvien jaunās zinātnes un prakses iespējas Latvijā. Bakalaura darba mērķis ir pētīt un analizēt mārketinga stratēģijas lomu uzņēmuma darbībā, izstrādāt priekšlikumus mārketinga stratēģijas attīstībai. Izvirzītā mērķa īstenošanai veikti sekojoši uzdevumi: 1)Analizēti mārketinga stratēģiju teorētiskie aspekti; 2)Veikts uzņēmuma līdzšinējās mārketinga stratēģijas raksturojums; 3)Vērtēta uzņēmuma ”A” līdzšinējā mārketinga stratēģija; 4)Izstrādāti jaunas mārketinga stratēģijas īstenošanas galvenie posmi. Bakalaura darbs sastāv no četrām daļām. Pirmajā daļā teorētiskā aspektā raksturota mārketinga stratēģijas daudzveidība un īstenošanas procesi. Darba otrajā daļā tiks pētīta mārketinga stratēģijas loma un nozīme uzņēmuma stratēģiskajā pārvaldībā, analizējot uzņēmuma misiju, vērtības, mērķus un vīziju un veikts pētījums Latvijas uzņēmējdarbības prakse stratēģiskās pārvaldības izvēlē. Šī bakalaura darba daļa sniedz vērtīgas atziņas par stratēģijas nozīmi uzņēmuma attīstībā, atklājot negatīvu faktu – par Latvijas uzņēmēju viduvējo līmeni stratēģijas izmantošanā. Darba trešā daļa ir pozicionēta uz uzņēmuma “A līdzšinējās mārketinga stratēģijas izpēti ar iekšējo, ārējo faktoru un SWOT analīzes metodēm, apvienojot teorētiskās atziņas ar praktiskiem pētījumiem konkrētajā uzņēmumā ”A”. Darba ceturtajā daļā ir sniegti ieteikumi jaunās mārketinga stratēģijas izstrādei. Bakalaura darbā izmantotas sekojošas pētīšanas metodes: monogrāfiskā; eksperta vērtējumi; modelēšanas (SWOT matrica), ekonomiski analītiskā metode, salīdzināšanas, statistiskā un grafiskā metode. Bakalaura darba izpētes objekts ir konkrēts uzņēmums ko autors apzīmēs ar „A”, tā pamatdarbība ir saistīta ar sadzīves tehnikas tirdzniecību. Tēmas izvēles un darba izstrādes pamatā ir darba autora saistība ar šo uzņēmumu tuvākajā nākotnē. Tāpēc secinājumi un ieteikumi tiks ņemti vērā turpmākajā uzņēmuma „A” darbībā. Šī darba izstrāde pamatā ir aktuāla uzņēmuma „A” vadības pārstāvjiem un jaunajam mārketinga un stratēģiskās vadības speciālistam. Kopumā bakalaura darbs rada interesi virtuves tehnikas tirdzniecības industrijas uzņēmumu vadībai, kā arī visiem speciālistiem, kas interesējas par stratēģisko menedžmentu Latvijā. Darbs sastāv no 86 lapām, 4 tabulām, 28 attēliem un 1 pielikuma.en_US
dc.description.abstractThe theme of this bachelor paper is firstly defined by the crucial role of strategic management in performance of a company. Secondly, by authors’ job experience in researched company. Thirdly, notable time has passed since development of previous marketing strategy. Fourthly, it is determined by the continuously growing opportunities of research and practice within strategic management as a manner of thinking among highest – level managers. The aim of this bachelor paper is to research and analyze the role of marketing strategies in performance of a company, as well as developing suggestions for its extension. The following tasks have been performed in order to achieve the set goals: 1.Analyzing theoretical aspects of marketing strategies; 2.Characterizing a former marketing strategy of a company; 3.Evaluating the former marketing strategy of company “A”; 4.Developing core stages of implementing a new marketing strategy. Bachelor paper consists of four parts. First part describes theoretical aspects in diversity and implementation processes of a marketing strategy. Second part contains a study on the role and importance of a marketing strategy in strategic management of a company by analyzing company’s mission, values, goals and visions. A research on Latvian entrepreneurship practice in selection of strategic management is performed, as well. This part gives valuable conclusions on the role of a strategy in company’s development, by uncovering a negative fact that Latvian entrepreneurs demonstrate average performance in using strategic management. Third part of the paper is set on investigating former marketing strategy of company “A” by using internal, external and SWOT analysis methods, and unifying theoretical conclusions with practical researches in company “A”. The fourth part contains suggestions on development of a new marketing strategy. The following methods have been used in this bachelor paper: monographic, assessments by experts, modelling (SWOT matrix), economically analytical, statistic and graphical. The research object of this bachelor paper is a particular company, which has been given the name of “A” by author – its core activities are sales of household equipment. Choosing of this theme is based upon authors’ cooperation with the mentioned company within nearest future and for this reason suggestions will be considered in company’s further development. The information provided in this paper is an issue for representatives and new marketing and strategic management specialists of company “A”. This paper is of interest to management of companies operating in kitchen equipment sales sphere, as well as specialists interested in strategic management in Latvia. Paper consists of 86 pages, 7 tables, 20 figures and 1 attachment.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleMārketinga stratēģijas izveide uzņēmumā "A".en_US
dc.title.alternativeDevelopment of a marketing strategy plan for "A" company.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record