Mārketinga kompleksa elementu novērtējums SEB Unibankā.
Author
Klišāne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „ Mārketinga pasākumu kompleksa elementu novērtējums SEB Unibankā”. Mārketinga pasākumu kompleksu definē kā dažādu mārketinga pasākumu pielietošanu, kuru veic uzņēmumi, lai sasniegtu mārketinga mērķus un realizētu savu darbību mērķtirgū. Ir četri mārketinga kompleksa elementi jeb 4P, tie ir, produkts, cena, vieta, virzīšana. Kā piekto mārketinga kompleksa elementu daži autori izdala cilvēku, kas vairāk attiecas un pakalpojumu sfēru.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt mārketinga kompleksa elementus SEB Unibankā, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus mārketinga kompleksa elementu uzlabošanai.
Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un pētnieciskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek aprakstītas finansu pakalpojumu īpatnības, pakalpojumu atšķirības no precēm, kā arī pakalpojumu mārketings. Otrajā nodaļā tiek raksturots mārketinga pasākumu komplekss jeb mārketinga mix. Tiek aprakstīts katrs no šiem elementiem – produkts, cenu veidošana, sadales kanāli, virzīšanas pasākumi, kā arī cilvēks, kas reizēm tiek izdalīts kā piektais mārketinga mix elements. Trešajā nodaļā tiek izklāstīts SEB Unibankas darbības vispārējs raksturojumu un novērtēts kā tiek realizēts mārketinga pasākumu komplekss. Ceturtajā nodaļā ir apkopotas un izanalizētas aptaujas anketas par Latvijas komercbanku piedāvājumu.
Darba izstrādes gaitā tika apkopota speciālā literatūra par finansu pakalpojumu mārketingu, kā arī literatūra par mārketinga kompleksa elementiem, izmantota kvantitatīvā pētniecības metode – aptauja, kuras mērķi bija noskaidrot, vai respondenti izmanto banku pakalpojumus un kādus tieši, kāds šīm personām ir priekšstats par bankām no drošības viedokļa, vērtējot banku darbību kopumā, vai banku simboli ir atpazīstami un vai to izvēlētās krāsas atstāj ietekmi uz patērētāju.
Bakalaura darbā tika izmantotas vispārpieņemtās ekonomikas zinātnes pētījumu kvantitatīvās metodes, tādas kā, aptauja, salīdzināšanas, grupēšanas un vispārināšanas metodes.
Bakalaura darbs ir izstrādāts latviešu valodā, tas sastāv no četrām nodaļām. Tā apjoms ir 82 lapaspuses , izmantoti 29 literatūras avoti, tajā ir atrodamas 11 tabulas, 26 attēli un pievienoti 2 pielikumi. The main subject of the paper is Marketng mix assessment in SEB Unibanka. We can define this as follows: marketing mix is the set of marketing tool that the firm uses to pursue its marketing objectives in target market. Thees marketing mix elements are collected into four groups which are known as the „ fours P’s” in English. The „four P’s” are product, price, place, promotion who are making the elements of marketing mix. Sometimes as a fifth marketing mix element a few authors mark out people, which often related in service area.
The bachelor target is to research marketing mix complex elements in SEB Unibanka, to perfom conclusions and make sugestions for marketing complex elements explotation.
The bachelor paper consist of two parts – first ir theoretic part and secon – the practical bachelor part. Theoretic part consist of two chapters. First chapter include information about service marketing, financal serrvices and services diferences of product. In second chapter is described marketing service complex or marketing mix. There are described each of single marketing mix elements – product, price, place, promotion and even people. Chapter three presents SEB Unibankas general work profile and how SEB Unibanka use these markting complex elements. In chapter fourth is analized questionnare about Latvian commercial banks offer.
There were done referatitive analyse o special literature about financial services marketing and also literature about marketing mix elements. There were used quantitative researching methods, such as questionnare, which the most essential target was to find out, use respondents services of bank or not, what kind of sevices they often use. Which banks simbols and colours respondents recognizes.
The bachelor is written in latvian, it consist of four parts. The paper of bachelor contains 11 tables, 26 pictures and 2 supplements.