Show simple item record

dc.contributor.advisorBaumane-Vītoliņa, Ilonaen_US
dc.contributor.authorVeselova, Natālijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:59:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:59:09Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7625en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14798
dc.description.abstractPasaulē plaši tiek pētīta patērētāja uzvedība tirgū. Vairākums no teorijām tika izgudrotas ASV, un vēlāk tās tika pārņemtas citu kontinentu zinātniekiem. Tomēr, pastiprinoties globalizācijas ietekmei, galveno lomu patērētāja lēmumu pieņemšanā ieņem indivīda vērtības un kulturālā (nacionālā) piederība, savukārt tieši šo vērtību izpratne arī veicina produkta/pakalpojuma efektīvu virzību starptautiskajā tirgū. Darbs ir veltīts patērētāju uzvedības un kultūras analīzei starptautiskajā tirgū, kā arī patērētāju izvēles ietekmējošo faktoru noteikšanai. Bakalaura darbs sastāv no trijām daļām. Pirmajā daļā autore aplūkoja patērētāju psiholoģijas, kultūras, ka arī uzvedības ietekmējošo faktoru teorētisko pamatu mūsdienu pasaules globalizācijas kontekstā. Otrajā daļā tiek analizēti atsevišķu reģionu ekonomiskais stāvoklis, kross-kulturālās problēmas, kā arī globalizācijas un kultūras ietekme uz patērētāju izvēle. Trešo daļu autore veltīja Latvijas tirgus tendenču un Latvijas patērētāju vērtību analīzei. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kas ietekme uz Latvijas patērētāju izvēle. Vai ir atšķirība starp dažādu kultūras pārstāvjiem Latvijas tirgus mērogā? Pētījuma rezultāti liecina, Latvijas iedzīvotājus var uzskatīt par viendabīgo patērētāju grupu, ar līdzīgām vēlmēm, prasībām un kultūras īpatnībām.en_US
dc.description.abstractThe consumer behavior studying is topical through all over world. Most consumer behavior theories have been developed in the United States, and later they were adopted by Schools in other continents. However, with global influence increase, main role in consumer decision making take the culture influences the values of people. Although, for the international market these values understanding further the effective products or services promotion. Bachelor’s degree work covers the consumer’s behavior and culture analyzing on the international market, as well the factors which influence on the consumer decision making. Bachelor’s degree work consists of three parts. In the first part the author consider theory of the consumer’s psychological, cultural an behavior factors influence in the modern global world environment. In the second part has been analyzing different regions economical level, cross-culture problems, as well global and cultural influence on the consumer’s choice. The third part has been devoted Latvian market tendencies and Latvian consumer values analyzing. Research object was to find out, which factors have influence on the Latvians consumer’s choice, as well different cultures representatives distinction on the Latvian market. Research results show, that Latvian consumers can be considered as the homogeneous consumer group with similar needs, values and cultural features.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titlePATĒRĒTĀJU UZVEDĪBA UN KULTŪRA STARPTAUTISKAJĀ TIRGŪen_US
dc.title.alternativeConsumer Behaviour and Culture on the International Marketen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record