Show simple item record

dc.contributor.advisorĻasmonoviča, Tatjanaen_US
dc.contributor.authorUstrisova, Santaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:59:10Z
dc.date.available2015-03-23T13:59:10Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8312en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14807
dc.description.abstractPatērētāju tiesības ir viena no jaunākajām tiesību apakšnozarēm, kurai būtiskas izmaiņas tika veiktas ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā un Vienotā tirgus izveidi. Ikvienam tirgus dalībniekam ir tiesības iegādāties kvalitatīvu, drošu un standartiem atbilstošu preci vai pakalpojumu. Nenoliedzami būtiska nozīme šajā procesā ir patērētāju tiesību aizsardzības un uzraudzības institūciju darbībai, bet nozīmīgi ir arī apzināties, ka katrs pats nes atbildību par savu rīcību iegādājoties preces un pakalpojumus. To cik veiksmīgi pircēji īsteno savas likumā paredzētās tiesības ir atkarīgs no viņu zināšanu un informētības līmeņa. Autore darbā izpētīja kādas ir būtiskākās problēmas preču un pakalpojumu tirgū gan patērētājiem, gan uzņēmējdarbības veicējiem. Aprakstītas ir konfliktu risināšanas procedūras, skaidroti nekvalitatīvas un nedrošas preces jēdzieni, izskatīti būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi – neprecīza cenu norādīšana un sniegtās informācijas nepatiesums pirkuma izdarīšanas brīdī, apzināta patērētāju maldināšana. Bakalaura darba izstrādē ir izmantoti Latvijas Republikas normatīvie akti, no kuriem svarīgākais ir Patērētāju tiesību aizsardzības likums, kā arī speciālā literatūra, patērētāju aptauja un Valsts statistikas pārvaldes sagatavotie dati, publikācijas periodiskajos izdevumos un interneta resursus u.c. Bakalaura darba mērķis ir Patērētāju tiesību aizsardzības aktuālo problēmu identificēšana un to ietekme uz Brīvās tirgus ekonomikas subjektiem. Darba apjoms ir 60 lapaspuses, kurā iekļauti 9 attēli, 4 tabulas un 4 pielikumi. Veicot pētījumu darba autore secināja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centram ir nepietiekošs speciālistu skaits, kā rezultātā cieš pakalpojumu kvalitāte. Pieaugot patērētāju interesei par savām tiesībām speciālistiem patērētāju tiesību jomā jāpievērš vairāk uzmanība sabiedrības izglītošanai, veidojot kompetentus patēriņa un pakalpojuma tirgus dalībniekus.en_US
dc.description.abstractConsumer rights are one of the latest sub-sector of rights, which substantial changes were realized with the Latvia’s accession to the European Union and development of the open market. Every market participant has rights to get high-quality, safe and a appropriate standards of goods and services. Essential importance in this process is the action of consumer rights protection and supervision institutions, but consumers should realize, that every market participant carries responsibility for its action in market. And it depends of their knowledge and possession of information. Authoress find out the main problems with which consumers and entrepreneurs meets in Latvia’s market. Conflict solving procedures is reviewed, concept of sub-standard goods is explained, the main violations of rights are reviewed – inaccurate information about goods or services and prices. The aim of the graduation paper is identification of the actual problems in protection of consumer rights in Latvia and it’s influence to subjects of the free market economy. Bachelor paper consists of 60 pages, 9 pictures, 4 tables and 4 attachments. It was established during preparation of the paper, that an amount of specialists is insufficient in consumer rights protection center and this is the purpose that suffers quality of services. Interest of consumers for their rights increases and specialists in the area of consumer rights should pay attention to educational service, forming competent market’s participants.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titlePatērētāju tiesību aizsardzība Latvijāen_US
dc.title.alternativeProtection of consumer rights in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record