2-3 gadus vecu bērnu adaptācija pirmsskolas iestādē
Author
Baltace, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma temats: 2-3 gadu vecuma bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē.
Autors: Gita Baltace
Zinātniskais vadītājs: Dr. paed, profesore. E. Černova
Darba apjoms: 72 lpp, 5 tabulas, 5 attēli, 51 bibliogr., 13 pielikumi
Pētījuma mērķis: Pētīt faktorus, kuriem ir būtiska ietekme uz 2-3 gadu vecuma bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma teorētiskā daļa: balstās uz psiholoģijas teoriju pamatlicēju A. Adlera, K. G. Junga, Dž. Boulbija, un mūsdienu pedagogu, psihologu, psihoterapeitu R. Špallekas, A. Bakisas, P. Kolmena, R. Kempbela, J. Prekopas, J. Gipenreiteres, Litaueres, L.Dubkēviča, I. Pontāgas u.c. atziņām , kā arī uz publikācijām žurnālos ,, Mans mazais”, Pirmsskolas izglītība” , ,,Psiholoģijas Pasaule’’, ,, Psiholoģija skolai un ģimenei”, ,, Skolotājs” par adaptācijas būtību, 2-3 gadu vecuma bērnu attīstības īpatnību, temperamenta, bērna veselības stāvokļa, individuālo īpatnību, vecāku un pedagogu ietekmi uz adaptācijas procesu.
Pētījuma praktiskajā daļā: tika pētīts divpadsmit pirmsskolas izglītības iestādes jaunākās grupas bērnu adaptācijas process un tā veicināšanas iespējas. Pētījuma rezultātā tika konstatēts ka:
-2-3 gadu vecuma bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē atkarīga no dažādu faktoru un apstākļu sakritības, no kuriem būtiskākie ir bērna temperaments, audzināšana ģimenē, pirmsskolas skolotāja personība, prasmes un zināšanas,
-bērna adaptācija norisināsies ātrāk un vieglāk, ja tiek veikts iepriekšējais darbs ar vecākiem, tiek ņemts vērā bērna individuālais nervu darbības tips, ir iejūtīgi, zinoši, prasmīgi grupas pedagogi .
Atslēgvārdi: adaptācija, temperaments, ģimene, pedagogs Theme: the adaptation of 2-3 years old children in pre-school educational institution.
Author: Gita Baltace
Supervisor: Dr. paed. Professor E.Černova
Amount of work: 72 pages, 5 tables, 5 pictures, 51 bibliography, 13 appendixes.
Aim: to investigate the factors which influence the adaptation of 2-3 years old children in pre-school educational institution.
Theoretical part: it is based on the conclusions of psychology founders A.Adlers, K.G.Jung, Dz.Boulbijs and the conclusions of contemporary teachers, psychologists, psychotherapeutists R.Špalleka, A.Bakisa, P.Colmen, R.Kembel, J.Prekopa, J.Gipenreiter, F.Litauere and others. The publications about the features of children’s development, temperament, health, individual features, parents and teachers influence to the process of adaptation are analysed.
Practical part: The adaptation process in the younger group of 12 children was investigated and the expierence of the teacher based on pedagogical observations is actualized. As a result: It was ascertained that 2-3 years old children adaptation in pre-school institution depends on different factors and circumstances the main of which are temperament bring up in family, teacher’s personality skills and knowledges , the process of adaptation will be lasier and quicklier if parents take part, every child’s individuality is taken into account and teachers are skilful, sincere and clever.
Vocabulary: adaptatintion, temperament, family, teacher