Ontoloģiju izmantošana biznesa procesu modelēšanā
Author
Jesiļevskis, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Bičevskis, Jānis
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Ontoloģija ir vispārīgs veids, kā pierakstīt un strukturēt zināšanas. Biznesa procesu modelis ir veids, kā aprakstīt dažādus procesus – gan uzņēmuma procesus, gan biznesa lietojumprogrammas iekšējus procesus. Darbā tiek piedāvāts paņēmiens, kā procesu specifikāciju, kas ir dota dabīgajā valodā, pārvērst par ontoloģiju, un kā pēc šīs ontoloģijas nodefinēt biznesa procesa modeli. Ar šo metožu palīdzību tiek veikta bankomātu sistēmas procesu specifikācijas analīze. Analīzes laikā veiktie novērojumi tiek detalizēti analizēti, un, balstoties uz novērojumiem, tiek veikti secinājumi par metožu pielietošanu. Ontology is a generic way how to write down and structure knowledge. Business process model is a way how to describe different processes – both organization processes and business software internal processes. In this work, a method is proposed on how to convert a specification of process, that is given in natural language, to an ontology, and how to define business process model based on this ontology. An analysis of ATM processes specification was done using this method. Some observations were done and studied during the analysis. Some conclusions are made basing on the observations on how to use this method.