Show simple item record

dc.contributor.advisorGoldšteins, Aivarsen_US
dc.contributor.authorKaužēns, Egīlsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:28:45Z
dc.date.available2015-03-24T06:28:45Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12960en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14973
dc.description.abstractMūsdienās publiskajā sektorā visvairāk uzmanība jāpievērš iestāžu darbības sistematizēšanai, notiekošo procesu identificēšanai un to orientēšanai uz klientiem. Tādēļ nepieciešams ieviest labu kvalitātes vadības sistēmu, kas ir katra vadītāja rīcībā esošs instruments iestādē notiekošo procesu sakārtošanai. Procesu apzināšana, apkalpošana un rūpīga aprakstīšana publiskā sektora iestādes vadībai un darbiniekiem palīdz izprast un novērst ikdienas darbā radušās neatbilstības, to cēloņus un savlaicīgi veikt uzlabojumus. Darbā aplūkotas kvalitatīvu pakalpojumu pazīmes un pētītas ražošanas procesu un pakalpojumu atšķirības, kas nosaka dažādus klientu vajadzību un vēlmju apmierinātības rādītājus. Kvalitātes vadības sistēmas vēsturiskie pirmsākumi un attīstība meklējami Amerikas Savienotajās Valstīs, kas ir kvalitātes vadības filozofijas pamatlicēja. Pēdējos desmit gados to veiksmīgi adaptējušas Somija, Polija, Nīderlande un arī Latvija. Starptautiski visplašāk izmantotie kvalitātes vadības modeļi publiskajā sektorā ir visaptverošā kvalitātes vadības sistēma, Eiropas izcilības modelis, ISO 9000:2000 saimes kvalitātes vadības sistēma un līdzsvarotā efektīvās vadības metodoloģija. Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana palīdz veidot vienotu izpratni par katras publiskā sektora iestādes un tajā strādājošo darbinieku lomu un ieguldījumiem kopējās stratēģijas un tai pakārtoto mērķu sasniegšanā.en_US
dc.description.abstractMost of all in public sector attention should be paid to systemizing of the institutions operations, identifying of the ongoing processes and orienting them to clients up today. Therefore it is necessary to implement quality management system, which is every manager’s disposable tool for arranging of the ongoing processes. Exploration, summarization and detailed description of the processes helps the managers and employees to realize and preclude arisen irregularities, its reasons in daily proceedings and timely to perform improvements. In the paper have been examined characters of qualitative services and investigated differences between manufacturing processes and services what determinate several indications of the clients needs and fulfillment of desires. Historical dawn and development of the quality management system have been searched in the United States of America, which is foundress of the quality management philosophy. During last ten years it had been adapted in such countries as Finland, Poland, Netherlands and also in Latvia. Internationally the most widely used quality management models in public sectors are Total quality management methodology, European excellence model, quality management system ISO 9000:2000 standards and balanced scorecard methodology. Implementation of the quality management system helps to build up common understanding of the role and investments of every public sector institution and operating employees in it for achieving the joint strategy and its dependant aims.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleSIA „Valmieras namsaimnieks” darbības pašvērtējums pēc EFQM izcilības modeļa kritērijiemen_US
dc.title.alternativeSelf-assessment of LLC „Valmieras namsaimnieks” according to EFQM excellence modelen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record