Idiomātiskā valoda lietišķās angļu valodas mācību grāmatās
Author
Lagošs, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Mozere, Rasma
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šis bakalaura darbs aplūko idiomātiskās valodas izmantošanu lietišķās angļu valodas mācību grāmatās.
Pētījums tika veikts, apgūstot atbilstošu teorētisko literatūru par idiomātisko valodu, idiomu klasifikāciju, izmantojumu un biežumu angļu valodā.
Pētījuma rezultāti rāda, ka, lai arī dažās lietišķās angļu valodas mācību grāmatās un darba burtnīcās ir atrodami dažādu veidu uzdevumi, kas ietver 28 dažādas idiomas, tomēr idiomu skaits lielā daļā citu pētīto mācību grāmatu svārstās no piecām līdz desmit idiomām.
Dažādu uzdevumu analīze ļāva šī darba autoram secināt, ka vairums lietišķās angļu valodas mācību grāmatu piedāvā nepietiekamu daudzumu informācijas, kas lietišķās angļu valodas studentiem palīdzētu iegūt pietiekami labas zināšanas par idiomātisko valodu un tās lietojumu.
Atslēgas vārdi: idiomas, lietišķā angļu valoda, analīze, mācību grāmatas. The Bachelor thesis deals with the idiomatic language in various Business English course books.
The research was carried out by studying relevant literature regarding idiomatic language, idiom classification, distributive use and frequency in the English language.
The results of the research show that while some Business English course books and workbooks contain up to 28 idioms in various exercises, most other course books under analysis contain from 5–10 idioms. In several Business English course books idioms could only be found in various texts and reading tasks, rather than in exercises.
The analysis of different types of exercises concerning idiomatic language and its use in Business English course books allowed the author to conclude that most of the Business English course books do not contain sufficient amount of information for the Business English students to acquire good knowledge of idiomatic language and its use.
Key words: idioms,Business English,analysis,course books.