Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorLočmele, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:22Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:22Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39093en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15496
dc.description.abstractAngļu valodas vārdu krājuma apguve, spēlējot datorspēles, nav pilnībā izpētīta, taču datorspēles nenoliedzami piedāvā iespēju spēlējot apgūt jaunus vārdus. Šī pētnieciskā darba mērķis ir noteikt vai un kādā mērā noris vārdu krājuma apguve un noskaidrot kādas vārdu krājuma apguves stratēģijas tiek pielietotas spēlējot dzīves simulācijas datorspēli „Sims 3”. Šim nolūkam tika izmantots vārdu krājuma pārbaudes darbs un domu protokola analīze, kā arī datorprogramma, kas nosaka vārdu vispārējās sastopamības pakāpi tekstā, lai novērtētu datorspēlē pieejamo tekstu grūtības līmeni. Rezultāti liecina, ka spēles gaitā notiek tikai daļēja vārda apguve. Spēlētājs dod priekšroku tām vārdu krājuma apguves stratēģijām, kuras neiztraucē spēles gaitu. Piedevām, spēlējot datorspēli, automātiski tiek veicināta metakognitīvo stratēģiju izmantošana. Atslēgvārdi: vārdu krājuma apguve, leksiskā kompetence, vārdu krājuma apguves stratēģijas, domu protokola analīze, datorspēles.en_US
dc.description.abstractComputer games offer unexplored opportunities for language learners to implicitly acquire English vocabulary. This Bachelor thesis attempts to understand if and how vocabulary acquisition takes place and determine what vocabulary learning strategies are employed while playing life simulation computer game The Sims 3. For this purpose, data was collected with the help of vocabulary self-tests and the think aloud method. Additionally, a computer programme that analyses lexical frequency of words in texts was used to assess game texts. The results suggest that while playing the game only partial vocabulary acquisition occurs. The player prefers the use of the vocabulary learning strategies that do not interfere with the game. In addition, playing the game automatically enables the use of meta-cognitive strategies. Key words: vocabulary acquisition, word knowledge, vocabulary learning strategies (VLS), think aloud protocol, computer games.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleAngļu valodas vārdu krājuma apguve, spēlējot datorspēlesen_US
dc.title.alternativeEnglish Vocabulary Acquisition While Playing Computer Gamesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record