Show simple item record

dc.contributor.advisorStepčenko, Annaen_US
dc.contributor.authorPlots, Gatisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:50Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:50Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12283en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15597
dc.description.abstractLaikā, kad pasauli ir skārusi finanšu krīze, aktuālāka ir kļuvusi ekonomiska ceļošana un maksimāla taupība. Zemo izmaksu jeb mugursomnieku ceļošana ir līdz šim atsevišķās pasaules daļās plaši izplatīts, taču Latvijā vēl neiepazīts tūrisma veids, kurš dod gan ievērojamu pienesumu tautsaimniecības attīstībai, gan sniedz jaunas un netradicionālas ceļošanas iespējas. Bakalaura darba mērķis ir izveidot zemo izmaksu ceļotāja, jeb mugursomnieka socioloģisko portretu, noskaidrot ceļošanas motivāciju un paražas, kas palīdzētu informēt un izglītot sabiedrību par šo ceļošanas veidu un tā neierobežotajām iespējām. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek raksturots tūrisma pakalpojuma produkts un mugursomnieku tūrisma fenomens. Empīriskajā daļā veikta mugursomnieku kvantitatīvā pētījuma datu analīze un konstruētas zemo izmaksu ceļotāja raksturīgākās iezīmes. Pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka zemo izmaksu ceļošanu galvenokārt izvēlas indivīdi vecuma grupā no 18 – 30 gadiem, ar zemiem un vidējiem ienākumiem, bez augstām komforta prasībām, kā galveno motivāciju uzsverot neatkarību un brīvību, plānojot savu ceļojuma grafiku un virzību, kā arī iespēju iepazīt ciešāk vietējo kultūru un komunicēt ar ceļotājiem no citām valstīm. Atslēgvārdi: tūrisms, mugursomnieks, zemo izmaksu ceļotājs, portrets, motivācija.en_US
dc.description.abstractEconomic travelling and maximum austerity measures have become more important in the time when the world is affected by financial crisis. Low cost or backpacking travel have been common in many parts of the world, but in Latvia it is still not a familiar form of tourism, although it gives a remarkable contribution to the development of national economy and offers new and untraditional travel possibilities. The aim of the bachelor’s work is to form a sociological portrait of a low cost traveller or backpacker, to clarify the motivation and traditions of travelling. This would help to inform and educate the society about this form of travelling and it’s unlimited possibilities. In the theoretical part of the research work there is tourism service product and the phenomenon of backpacking tourism described. In the empiric part there is the analysis of data on the backpackers’ quantitative research as well as the construction of characteristic qualities of the low cost traveller. The results of the research work prove the hypothesis that the low cost travelling mostly is chosen by the persons in the age group from 18-30 with low or average income and low demands for comfort. The main motivation is emphasis on independence in planning the schedule and progress of the trip, the possibility to have a closer look at the local culture as well as the communication with travellers from other countries. Keywords: tourism, backpacker, low cost traveller, portrait, motivation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleZemo izmaksu ceļotāja socioloģiskais portretsen_US
dc.title.alternativeSociological image of the low - cost travelleren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record