Show simple item record

dc.contributor.advisorSkudra, Ojārsen_US
dc.contributor.authorNovodvorskis, Vladimirsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:53Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:53Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13149en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15610
dc.description.abstractMaģistra darbu „Televīzijas loma neapmierinātībā ar politiku: LTV1, LNT, TV3 nedēļas analītisko raidījumu satura, to veidotāju un ekspertu vērtējumu analīze (2008. gada oktobris – 2009. gada marts)” izstrādāja Latvijas Universitātes Komunikācijas studiju nodaļas students Vladimirs Novodvorskis. Darbs veltīts auditorijas negatīvas attieksmes veidošanas problēmas izpētei televīzijas informatīvi analītiskajos raidījumos Panorāma, De facto (LTV1), LNT Top 10 (LNT), Nekā personīga (TV3) pret politiskajiem aktoriem un politiku kopumā. Darba mērķis – šo raidījumu lomas noteikšana negatīvas attieksmes pret politiku veidošanā, kā arī televīzijas ziņu negatīvo un pozitīvo efektu iedarbībā uz auditorijas politisko aktivitāti. Politisko aktoru, masu mediju un auditorijas savstarpējā mijiedarbība tiek iztirzāta politiskās komunikācijas teoriju un mediju teoriju – Maikla Robinsona videonospiestības teorijas (Videomalaise) un Pipas Norisas pastāvīgi atkārtojošos pozitīvo notikumu cikla teorijas (Virtuous circle) ietvaros. Maģistra darba empīriskajā daļā ar kvantitatīvo kontentanalīzi tika noteiktas negatīvo, pozitīvo un neitrālo televīzijas ziņu, stratēģisko televīzijas ziņu (strategic frame) un ziņu pēc būtības (issue frame), ziņu ar izklaides elementu izmantošanu un nopietnu ziņu par sociāli politiskajām tēmām attiecības visos trijos raidījumos. Darbā ir iekļauti daļēji strukturēto interviju ar televīzijas programmu veidotājiem, mediju ekspertiem rezultāti, kā arī socioloģisko datu analīzes, kurus darba autoram sniedza eksperti, rezultāti. Darba galvenais secinājums: visu triju pētāmo televīzijas raidījumu iedarbība uz auditorijas attieksmi pret politiskajiem aktoriem un Latvijas politiskajiem procesiem drīzāk ir negatīva nekā pozitīva un neveicina atgriezeniskās selektīvās saites darbību starp auditoriju un politiskajiem aktoriem. Atslēgvārdi: videonospiestība (videomalaise), politiskā komunikācija, televīzija, Nekā personīga, LNT Top 10, Panorāma, De facto.en_US
dc.description.abstract. The master work The role of television in discontentment toward politics: the analysis of content, creators and expert evaluation of weekly analytical programs, broadcast on LTV-1, LNT, TV-3 (October 2008-March 2009) developed by student in the Department of Communication Studies at the Latvia University Vladimirs Novodvorskis. The work is devoted to the research of negative impact of analytical informative television programs such as “Panorāma”, „De Facto” (LTV-1), „LNT Top 10” (LNT), „Nekā personīga” (TV-3) on audience against political factors and politics. The aim of the research is to define of the role of these programs in negative attitudes toward policy-making, as well as the television report negative and positive effects on the audience of political engagement. The interdependence of political factors, mass media and the audience is examined within the framework of theoretical communication and media theory: Michael Robinson video malaise theory and Pippa Norris virtuous circle theory. In empirical part of the master’s work the negative, positive and neutral television reports, strategic television report (strategic frame), and a message of substance (issue frame), a message with entertainment features and a serious message about the socio-political themes in all three programs were defined using the quantitative content analysis. Work includes the results of semi structured interviews with the TV program makers, media experts and sociological analysis of data presented to the author of the work by experts. The main conclusion of the work: the effects of all three investigational television programs on the attitude of audience towards political factors and political processes in Latvia are negative rather than positive and not conducive to the selective operation of the link between the audience and political actors. Keywords: video malaise, political communication, television, “Nekā personīga”, „LNT Top 10”, „Panorāma, De Facto”.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTelevīzijas loma neapmierinātībā ar politiku: LTV1, LNT, TV3 nedēļas analītisko raidījumu satura, to veidotāju un ekspertu vērtējumu analīze (2008.gada oktobris-2009.gada marts)en_US
dc.title.alternativeThe role of television in discontentment toward politics:  the analysis of content, creators and expert evaluation of weekly analytical programs, broadcast on LTV-1, LNT, TV-3 (October 2008-March 2009)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record