Veselības veicināšanas informatīvās kampaņas ietekme: dzemdes kakla ļaundabīgo audzēju savlaicīgas diagnostikas programmas informatīvās kampaņas gadījuma analīze (2008–2009)
Автор
Balode, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba „Veselības veicināšanas informatīvās kampaņas ietekme: dzemdes kakla ļaundabīgo audzēju savlaicīgas diagnostikas programmas informatīvās kampaņas gadījuma analīze (2008–2009)” mērķis ir izpētīt, kā informatīvā kampaņa, kas veidota ar mērķi informēt sabiedrību un veselības nozares speciālistus par savlaicīgas diagnostikas programmu, ietekmē indivīdu veselības orientāciju attiecībā pret dzemdes kakla vēža saistītiem jautājumiem. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izmantotas divas pētnieciskās metodes: kvantitatīvā kontentanalīze un aptaujas pētījums.
Maģistra darba teorētiskajā daļā aplūkots sociālā mārketinga konceptuālais ietvars, īpašu uzmanību veltot komunikācijas aspektam, kā arī sociālā mārketinga komunikācijas kampaņu ietekmes novērtēšanai. Empīriskā pētījuma ietvaros tika analizētas publikācijas nacionālajos drukātajos preses izdevumos, kā arī raksti interneta ziņu portālos, bet pētījuma aptaujas rezultāti analizēti pēc Rimala, Floras un Skuleres izstrādātā informatīvās kampaņas ietekmes novērtēšanas modeļa. Darbā izvirzītās hipotēzes par dzemdes kakla ļaundabīgo audzēju savlaicīgas diagnostikas programmas informatīvās kampaņas ietekmi tika apstiprinātas tikai daļēji – tieša kampaņas ietekme netika konstatēta.
Maģistra darbs sastāv no četrām daļām: teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās un analītiskās daļas, kurām seko pielikums ar attēliem, kontentanalīzes tabulu un aptaujas pētījumā iegūto datu analīzi – tabulām.
Atslēgvārdi: sociālais mārketings, sociālā mārketinga komunikācija, informatīvās kampaņas ietekme, kontentanalīze, Snapshots aptauja. The goal of this master's thesis "Influence of an Informative Health Promotion Campaign: The Case Study Analysis of the Informative Cervical Cancer Early Diagnostics Program's Campaign (2008-2009)" is to investigate how an informative health campaign, developed with the goal of informing the public and health professionals on early diagnosis program influences individuals' health orientation towards to cervical cancer related issues. Two research methods were used to achieve this goal: a quantitative content analysis and questionnaire survey.
The conceptual framework of social marketing, with special emphasis on the communication aspect, as well as on the influence assessment of a social marketing communications campaign is explored in the theoretical part of this master’s thesis. Publications in national newspapers, as well as articles in the Internet news sites have been analyzed in the empirical part of the paper. The results of questionnaire survey have been analyzed according to informative campaign’s influence assessment model developed by Rimal, Flora and Schooler. The hypotheses advanced about the informative cervical cancer early diagnostics program's campaign were approved only in part – direct influence of the campaign was not detected.
Master's thesis consists of four parts: theoretical, methodological, empirical and analytical parts, followed by an appendix with the images, table of the content analysis and data obtained from the study questionnaire analysis – tables.
Keywords: social marketing, social marketing communications, influence of informative campaign, content analysis, Snapshots questionnaire survey.