Tūlītējas un pakāpeniskas zīmola maiņas salīdzinošā analīze: "Swedbank" un "SEB bankas" piemēri
Author
Panasjuka, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pencis, Jānis
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir zīmola maiņa, konkrētāk tūlītēja un pakāpeniska zīmola maiņa. Darba mērķis ir iegūt teorētisko informāciju par zīmolu, tā identitāti un tēlu, atpazīstamību, kā arī par zīmola maiņas stratēģijām, vairāk koncentrējoties uz tūlītējo un pakāpenisko zīmola maiņu, kas veikta Latvijas banku sektorā, konkrētāk „Swedbank’’ un „SEB bankas’’ gadījumos. Pētījuma mērķis ir noskaidrot to, vai banku klienti ir izpratuši zīmola maiņas iemeslus, un cik liels ir to cilvēku skaits, kuri lieto veco zīmola nosaukumu vai ikdienā sastopas ar situācijām, kad tas tiek lietots.
Kā darba pētījuma hipotēze ir izvirzīta: Pakāpeniska zīmola maiņa neļauj izprast zīmola maiņas iemeslus un mērķus, kā arī palielina to cilvēku skaitu, kuri turpina lietot veco zīmola nosaukumu. Pētījuma gaitā apkopotie rezultāti izvirzīto hipotēzi apstiprināja. Līdz ar to nonācu pie secinājumiem, ka tūlītējas zīmola maiņas gadījumā bankas jaunā zīmola atpazīstamība ir augstāka, kā arī retāki ir gadījumi, kad tiek izmantots tās iepriekšējā zīmola nosaukums.
Darbs ir sadalīts trijās lielās nodaļās: teorētiskā daļa, metodoloģiskā daļa un empīriskā daļa.
Atslēgvārdi: zīmols, zīmola atpazīstamība, zīmola maiņa, tūlītēja zīmola maiņa, pakāpeniska zīmola maiņa The topic of this paper is rebranding, in particular the immediate and gradual rebranding. The aim of this paper is to research the theoretical information about the brand, the recognition, identity and image of the brand and rebranding strategies focusing more on the immediate and gradual rebranding which is made in the Latvian banking sector in cases of „Swedbank’’ and „SEB bank’’. The main goal of this research is to clarify whether bank customers have understood the reasons of the rebranding and how great is the number of people who use the old brand name or face daily with situations where it is used.
A hypothesis which is presented in this paper is: In case of gradual rebranding it is more difficult to understand the reasons and goals of rebranding and it increasis the number of people who continue to use the old brand name. After doing the research the hypothesis was confirmed. And I came to the conclusion that in case when the immediate rebranding is used the new brand recognition is higher and less frequent are the cases when the brand is called in it’s previous brand name.
The work is divided into three main chapters: the theoretical part, the methodological part and empirical part.
Keywords: brand, brand recognition, rebranding, immediate rebranding, gradual rebranding