Sociālās reklāmas attīstība Latvijā (2000.-2005.)
Автор
Muceniece, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rožukalne, Anda
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Sociālās reklāmas attīstība Latvijā (2000. – 2005.)”
Darbs sastāv no trīs daļām: teorētiskajā daļā tiek apskatīta teorētiskā literatūra par sociālajām problēmām, reklāmu un kampaņu veidošanas principiem, mārketingu un sociālo mārketingu, kā arī sociālo reklāmu, īpaši uzsverot veselības veicināšanas kampaņu veidošanas specifiku, sniegts ieskats ārzemju pieredzē konkrētu kampaņu īstenošanā un izvērtēšanā, kā arī aplūkota sociālās reklāma pieredze ārzemēs un Latvijā. Metodoloģiskajā tiek apskatīta teorētiskā literatūra darba tapšanā izmantotajām pētniecības metodēm, kā arī pamatots to lietojums. Empīriskajā daļā tiek veiktas Rīgas Atkarības profilakses centra un Ceļu satiksmes drošības direkcijas veidoto sociālo reklāmas kampaņu gadījuma analīzes un salīdzinājums ar teorētiskajām nostādnēm, kā arī veiktas astoņas kvalitatīvās intervijas ar sociālās reklāmas pasūtītājiem, veidotājiem un reklāmas speciālistiem.
Bakalaura darbā tika secināts, ka sociālā reklāma Latvijā vēl atrodas attīstības sākumā, bet analizējot to laika periodā no 2000. – 2005. gadam, var redzēt pozitīvas attīstības tendences, arvien vairāk iestādes un sabiedriskās organizācijas izmanto sociālo reklāmu, ka runātu par sociālajām problēmām, un kampaņas kļūst arvien plašākas un apjomīgākas, meklējot jaunus izpausmes veidus, tomēr sociālajai reklāmai jāsaskaras arī ar problēmām, no kurām lielākā ir nepietiekamais finansējums un neskaidrais sociālās reklāmas statuss Latvijā. The theme of bachelor paper is „Developement of Social Advertising in Latvia (2000 – 2005)”.
The bachelor paper consists of three parts: in theoretical part is an overview about theoretical literature about social problems, advertising, advertising campaign building principles, marketing and social marketing, and also about social advertising, specially highlighting health social campaigns building specific and give insight in foreign experience in organizing and evaluation, as well as examine social advertising experience in other countries and in Latvia. In methodological part is an overview about theoretical literature about used research methods in bachelor paper and also grounded their usage. In empirical part are analyzed and compared Rīgas Atkarības profilakses centra and Ceļu satiksmes drošības direkcijas structured social advertising campaigns using case study method, as well as done eight deep interviews with social advertising subscribers, creators and advertising specialists.
In the bachelor paper was done several conclusions about social advertising in Latvia. Social advertising in Latvia is at the beginning of development stage, but analyzing time period from 2000.till 2005. can be seen positive development tendencies, increasing public institutions and nongovernmental organizations are using social advertising to communicate about social problems, and campaigns are growing bigger and wider, seeking for the new ways of reaching target audience, but social advertising must face also some problems, and the biggest is lack of financing un unclear status of social advertising in Latvia.