Show simple item record

dc.contributor.advisorZepa, Brigitaen_US
dc.contributor.authorŠķeltiņa, Lauraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:31:02Z
dc.date.available2015-03-24T06:31:02Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other25209en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15667
dc.description.abstractIzvēle par neformālās izglītības būtības, problemātikas un perspektīvu izpēti un atspoguļošanu manā bakalaura darbā nav nejauša. Tā drīzāk ir loģisks noslēgums visam, ko esmu pētījusi savos kursa darbu ietvaros. Pirmajā kursa darbā apskatīju jauniešu socializāciju jaunatnes organizācijās, savukārt otrajā kursa darbā jaunatnes organizāciju darbības ietvaru – jaunatnes politiku. Līdz šim Latvijā nav veikti nopietni pētījumi par jauniešu neformālo izglītību un tās ietekmi uz jaunieti, tādēļ šis darbs vērtējams kā sava veida pilotprojekts, kurā skaidrots neformālās izglītības jēdziens, dots vēsturisks ieskats tajā, skaidrotas dažādas neformālās izglītības izpratnes, definēta tās loma izglītības sistēmā, kā arī apkopots neformālajā izglītībā iesaistīto aktieru – jaunatnes organizāciju un valsts institūciju skatījums uz neformālo izglītību, lai saprastu neformālās izglītības lomu un vietu pašreizējā Latvijas sabiedrībā. Ar šī darba palīdzību vēlos ilustrēt kas ir neformālā izglītība vispārīgi un specifiski Latvijā, kā arī parādīt saikni starp dažādām neformālās izglītības īstenošanā iesaistītajām pusēm. Ņemot vērā, ka nepastāv vienota izpratne par neformālās izglītības jēdziena definīciju, kā arī to, ka katra valsts un katra Eiropas līmeņa par darbu ar jaunatni vai jaunatnes politiku atbildīgā institūcija neformālo izglītību definē atšķirīgi, šī darba ietvaros jēdziens saprotams kā: „Neformālā izglītība ir plānots un organizēts process, kura mērķis ir indivīda pilsoniskās apziņas veidošana, sociālā iekļaušana un orientēšana uz demokrātiskas sabiedrības vērtībām. Šis process balstās uz „mācīties darot” pamatprincipu un dod indivīdiem iespēju iegūt zināšanas, prasmes un iemaņas, kuras nav iespējams attīstīt tikai formālās izglītības ietvaros. Neformālā izglītība ir fokusēta uz indivīdu un apmācību programma tiek veidota balstoties uz viņa vēlmēm un vajadzībām. Neformālā izglītība ir joma, kas ir līdzvērtīga, bet nav vienāda ar formālo izglītību un tiek īstenota konkrētām mērķauditorijām adresēto aktivitāšu ietvaros”en_US
dc.description.abstractPaper „Non- formal Education in Latvia. Case Study of Youth Organizations.” examines assumption that youth organizations play important role in developing young people’s life skills threw non- formal education activities. The aim of this paper is to promote understanding of the concept “non – formal education” looking at various definitions of the concept and demonstrating its differences from formal and informal education. Taking into account that there have not been researches made on the subject of youth non- formal education in Latvia, this paper should be perceived as a pilot study of the concept, focusing on different players understanding of it and giving them space to express their views of non- formal education. Term non- formal education in the context of this paper should be understood as: „Non- formal education is planned and organized process that aims to develop individual’s life skills, such as active citizenship, social inclusion and democracy in practice. This process is based on principle „learning by doing” it is focused on concrete individual in concrete situation and based on individual’s needs”.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleNeformālās izglītības īstenošana Latvijā. Jaunatnes organizāciju piemērsen_US
dc.title.alternativeImplementation of Non-Formal Education in Latvia. Youth organization's Caseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record