• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fotogrāfijas loma laikrakstu lasītāju attieksmes maiņā: terorisma temata gadījuma apskats

Thumbnail
View/Open
309-35114-Lipina_Gunta_gl07006.pdf (3.421Mb)
Author
Lipiņa, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījumā aplūkota fotogrāfijas loma laikrakstu lasītāju attieksmes maiņā: terorisma temata gadījuma apskats. Pētījuma mērķis ir noskaidrot laikrakstā publicēto fotogrāfiju to kombinācijā ar rakstu ietekmes atšķirības un lomu attieksmes maiņā pret terorisma tematu. Tehnoloģiju attīstība ļāvusi laikrakstiem palielināt krāsu un fotogrāfiju izmantošanu, taču salīdzinoši maz ir pētīts, kādu funkciju fotogrāfijas pilda. Tiek izvirzīta hipotēze, ka ziņu raksts, kam pievienots atbilstošs emocionāli iekrāsots vizuālais materiāls (fotogrāfija), spēj labāk pārliecināt, nekā teksts bez attēla. Pētījuma rezultāti rāda, ka ziņu raksts, kam pievienots atbilstošs emocionāli iekrāsots vizuālais materiāls (fotogrāfija), nespēj labāk pārliecināt, nekā teksts bez attēla. Atslēgvārdi: fotogrāfija laikrakstos, publikāciju tips, attieksmes maiņa.
 
The role of the photography in changing attitude of newspaper readers: case study of terrorism is examined in this research. The goal of the research is to find out the difference of influence and the role of photography and it's combination with the text published in newspapers in attitude change in field of terrorism. The hypothesis of the research is that a news article with added visual material (photography) with apropriet emotional message is able to convince the reader better then text without a picture. The results of this research reports that a news article with added visual material (photography) with apropriet emotional message is not able to convince the reader better than text without a picture. Keywords: photography in newspapers, publication type, change of an attitude.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15733
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV