Dokumentu pasūtīšana un rezervēšana bibliotēkas attālas pieejas katalogā
Author
Pumpura, Astra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mūze, Baiba
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā aplūkotas teorētiskās nostādnes par bibliotēku pakalpojumiem
interneta vidē, informācijas pakalpojumu mārketingu, priekšnoteikumiem dokumentu
pasūtīšanas un rezervēšanas moduļa ieviešanā un izmantošanā. Praktiskajā daļā veikta
konkrētu Latvijas bibliotēku pieredzes izpēte dokumentu pasūtīšanas un rezervēšanas
pakalpojuma ieviešanā un izmantošanā un analizēti lietotāju aptaujas rezultāti. Pētījuma
rezultātā identificētas problēmas pakalpojuma ieviešanā, izmantošanā un popularizēšanā un
piedāvāti iespējamie risinājumi situācijas uzlabošanai. Pētījumā iekļautajās bibliotēkās, kurās
sasniegts bibliotekāro procesu atbilstošs automatizācijas līmenis, tiek izmantotas bibliotēku
informācijas sistēmas piedāvātās funkcionālās iespējas un veikts pārdomāts popularizēšanas
darbs un klientu apmācības, pakalpojums ir ieviests. Master paper deals with the theory of library services in internet environment,
marketing of information services, prerequisites for the implementation and using of
document ordering and reservation module. The practical part deals with the research area of
particular Latvian libraries’ experience in the implementation of document ordering and
reservation and analyzes user survey results. As a result of the study, the paper identifies the
problems of service implementation, usage and popularisation and offers solutions for
improvement of the situation. Libraries which are included in the research and provide
appropriate level of library process automation as well as offer functional opportunities of the
library information system providing considered popularisation and user education, have
implemented this service.