Show simple item record

dc.contributor.advisorZelče, Vitaen_US
dc.contributor.authorGrigāne, Vinetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:31:12Z
dc.date.available2015-03-24T06:31:12Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other36544en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15743
dc.description.abstractAkadēmiskais darbs „Līgo svētku mediētais rituāls (2000–2007)” atspoguļo mediju rituālu, mediju ietekmes uz indivīda pasaules uztveri un identitātes veidošanos teorētiskos aspektus, iepazīstina ar realitātes konstruēšanas teorētiskajiem uzstādījumiem un svētku pētnieku atziņām. Metodoloģiskā daļa apraksta kvantitatīvās kontentanalīzes un kritiskās diskursa analīzes pieejas. Pētījums parāda laikraksta „Diena” konstruēto Līgo svētku svinību rituālu, kas izpaužas gan caur publikācijām, gan laikraksta paša iniciētās tradīciju mācību akcijas „Piedzīvosim Jāņus” kampaņas prizmu. Secinājumi parāda laikraksta sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekmi uz laikraksta saturu, definē laikraksta piedāvātā rituāla modeli, norādot uz indivīda lomu rituāla saglabāšana un veidošanā. Pētījums apstiprina teorētiķu atziņas par rituāliem un masu medijiem, kā arī svētku sociālo dabu, sniedz ieskatu pētāmā laikposma publiskajā Līgo svētku diskursā un apliecina mediju ietekmi uz cilvēka dzīves kārtību un paradumiemen_US
dc.description.abstractThe academic work „The Mediated Ritual of the Midsummer Night Festivities(Līgo) in Newspaper “Diena” (2000–2007)” in a concentrated form reflects the theoretical aspects of the media rituals, the media influence on the individual perception of the world and evolvement of identity. Likewise, the theoretical setting of construction of reality and the researchers’ conclusions regarding the festivity are described. The methodological part reflects the theory of quantitative content analysis and critical discourse analysis. The research work dwells upon the Līgo festivity ritual construed by newspaper „Diena”, manifested in publications and the tradition learning promotion “Piedzīvosim Jāņus”. Work confirms the theoretical conclusions regarding rituals and mass media, as well as the social essence of festivities; it gives an insight in the public discourse of the Līgo celebrations in the period of research and acknowledges the influence of the media on the individual’s lifestyle and habitsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleLīgo svētku mediētais rituāls (2000 ─ 2007)en_US
dc.title.alternativeMediated Ritual of Midsummer Night Festivities Ligo (2000 ─ 2007)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record