Interneta portāls "www.draugiem.lv" ─ vide pusaudžu sociālajai mijiedarbībai: dzimtes lomu identitātes ─ difūzijas un apzināšanās konteksts
Author
Pencis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Interneta portāls „www.draugiem.lv” – vide pusaudžu sociālajai mijiedarbībai: dzimtes lomu identitātes-difūzijas un apzināšanās konteksts”. Pusaudži apgūst dzimtes sociālās lomas, paļaujoties uz modeļiem, kurus tradicionāli nodrošina ģimene un skola, bet mūsdienās arī mediji. Daļa portāla lietotāju pārspīlēti idealizē savu izskatu. Pusaudži var apjukt, nespējot realizēt savu vēlmi tiem līdzināties. Teorētiskajā daļā pētījuma problēma ir analizēta ar simboliskā interakcionisma pieeju un tās konceptu pārveidojumu Ērvinga Gofmaņa dramaturģiskajā analīzē. Pētījumā ir izmantotas dziļās intervijas un aptauja. Pētījuma daļā ir noskaidroti pusaudžu-Draugiem.lv lietotāju radikāli visietekmīgākie dzimtes socializācijas aģenti, portāla funkcijas to dzimtes socializācijā, pozitīvie un negatīvie aspekti to sociālajai mijiedarbībai portālā. The theme of the bachelor thesis is “Internet Portal „www.draugiem.lv” – an Environment for Social Interaction of Adolescents: a Context of Diffusion and Cognizance of Identity of Gender Roles”. Adolescents master social roles of gender relying on models which traditionally are provided by family and school but in nowadays – also by media. A part of users of the portal idealizes its person in exaggerated manner. Adolescents might be confused by the fact they can’t realize their desire to gain the same. In theoretical part of the bachelor thesis the research topic is analyzed by theoretical approach of symbolic interactionism and by reconstruction of its concepts in dramaturgical analysis of Erving Goffman. Two research methods – in depth interview and questionnaire – are used for the bachelor thesis. The most radically influential agents of gender socialization of adolescents-users of the portal, as well as the functions of the portal in gender socialization of its users-adolescents, and the positive and negative aspects of social interaction of adolescents in the portal are discovered in research part of the bachelor thesis.