Stereotipi drukāto mediju reklāmās: nozīmju komunikācija pusaudžu auditorijās
Author
Vilde, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Stereotipi drukāto mediju reklāmās: nozīmju komunikācija pusaudžu auditorijās”.
Bakalaura darba mērķis bija izanalizēt stereotipu lietojumu pusaudžu žurnāla „Sīrups” reklāmās, noskaidrojot, kādi stereotipi tiek izmantoti pusaudžu auditorijai adresētajās reklāmās. Ar aptaujas palīdzību tika uzzināts jauniešu viedoklis par jauniešu žurnālos ievietotajām reklāmām. Ar intervijas palīdzību noskaidrots viedoklis par būtiskākajām pusaudžu vecumposma īpatnībām, intervējot psiholoģi I.Lismani un sociālo pedagoģi M.Laganovsku.
Darba teorētiskajā daļā tika aplūkota teorija par reklāmu, reklāmas veidiem, stereotipiem, stereotipu veidiem un funkcijām, informācijas ētiku Latvijā un pusaudžu vecumposma psiholoģisko raksturojumu.
Darba pētnieciskajā daļā analizēti ar kontentanalīzes, anketēšanas un dziļās intervijas metodēm iegūtie dati.
Atslēgvārdi: Reklāmas veidi, laikraksti, žurnāli, televīzija ,vecuma stereotipi, dzimuma stereotipi, etniskie stereotipi. The theme of the bachelors work is „Stereotypes in the advertisements of the printed materiāls : the communication of implication in the audiences of teenagers”.
The aim of the bachelors work is to find out what kind of stereotypes am being depicted in the youth magazines. The author has made use of a questionnaire in order to find out the viewpoint of the youth concerning the advertisements in the youth magazines.It is interesting to find out the knowtedge of the youth about the stereotypes, the kind of them for young people as well as to clavify the most essential chavacteristics of the age group.
The above mentioned activities have been carried out by interviewing psychologist I. Lismane and M. Laganovska.
The theoretical part deals with the theory of advertisements, the kinds of advertisements, stereotypes as well as their kinds and functions with the ethics of the information, ethics in Latvia and the age limits of teenagers.
The empivical part of the paper consists of expended content analysis,interviews and depiction of the results and the conclusions based on them.