Rīgas Klasiskās ģimnāzijas 10.-12. klašu audzēkņu informācijas meklēšanas uzvedība zinātniski pētnieciskā darba vajadzībām
Author
Moskina, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Skolēnu zinātniski pētnieciskais darbs ir radošais darbs, kura izveidei ir nepieciešama dažāda satura un veida informācija. Informācijas meklēšanas un atlases process ir būtisks zinātniski pētnieciskā darba izveides posms.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot Rīgas Klasiskās ģimnāzijas audzēkņu informācijas meklēšanas uzvedību zinātniski pētniecisko darbu izveides procesā: kādi informācijas meklēšanas kanāli un avoti tiek izmantoti, kādā valodā ir šie informācijas resursi.
Rīgas Klasiskās ģimnāzijas audzēkņu primārais informācijas ieguves kanāls zinātniski pētniecisko darbu izveidei ir internets un lielākā daļa izmantoto informācijas avotu ir tiešsaistes resursi krievu valodā. Neskatoties uz labu informācijas meklēšanas prasmju pašvērtējumu, lielākā daļa audzēkņu saskārās ar informācijas novērtēšanas un apstrādes problēmām. Students’ scientific research is a creative work that implies different kind of information. Information seeking and information retrieval are the main processes of the scientific research.
The purpose of this research is to determine Riga Classical gymnasium students’ information seeking behavior during scientific research process: what information channels and resources they use and in what language is this information.
The primary source of Riga Classical gymnasium students’ information for scientific research is Internet and the main information resources are in Russian. Students have a good self-evaluation of their information searching skills, but most of them have faced the information evaluation or processing problems.