Show simple item record

dc.contributor.advisorRupā, Ulrikaen_US
dc.contributor.authorCepurīte, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:31:19Z
dc.date.available2015-03-24T06:31:19Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9060en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15798
dc.description.abstractDarbu „Tēlaino metaforu izmantojums tirdzniecības centra Domina jauno kolekciju preses reklāmās, to sniegtā ziņojuma atbilstība patērētājiem. 2005. - 2007.gads” izstrādājusi Līga Cepurīte. Bakalaura darba mērķis ir noteikt tirdzniecības centra Domina 2005. - 2007. gada preses reklāmās izmantotās tēlainās metaforas, noskaidrot to pausto ziņojumu, pārbaudīt ziņojuma atbilstību potenciālajiem patērētājiem. Darbs sastāv no 4 daļām: Teorija, kuras ietvaros apskatīts reklāmas komunikācijas un pārliecināšanas process, drukāto mediju specifika un tēlaino metaforu uzmantošana reklāmās, kā arī patērētājs un patērēšanas process; Pētniecības metodes, paskaidrojot Čārlza Forsvelles analīzes rāmi tēlaino metaforu analīzei drukātās reklāmas materiālos un fokusa grupas veikšanas pamatprincipus; Pētījums, kurā tiek analizēts tirdzniecības centra Domina jauno kolekciju reklāmās izmantoto tēlaino metaforu paustais ziņojums, otrajā pētījuma daļā noskaidrojot t/c Domina patērētāju tēlaino metaforu paustā ziņojuma izpratni; Secinājumi, kas atspoguļo bakalaura darbā iegūtos pētījuma rezultātus un sniedz atbildi uz izvirzīto pētniecisko jautājumu: „Kāds ir t/c Domina reklāmās izmantoto tēlaino metaforu ziņojums? Vai ziņojums atbilst t/c Domina patērētājiem?”. Darba teorētiskajā daļā ir veikts literatūras apraksts, kura ietvaros ir apskatīts reklāmas komunikācijas un pārliecināšanas process, reklāmās izmantoto tēlaino metaforu analīzes iespējas, patērētājs un patērēšanas process. Darba ietvaros veikti divi pētījumi, kas izstrādāti izmantojot Č.Forsvelles analīzes rāmi un 3 fokusa grupas. Ar Č.Forsvelles analīzes rāmi tika veikta tēlaino metaforu analīze 12 jauno kolekciju reklāmām laika posmā no 2005. – 2007. gadam. Atbilstoši tēlaino metaforu analīzes rezultātiem tika izstrādāti kritēriji 3 fokusa grupu veikšanai. Kopā fokusa grupās piedalījās 12 respondenti (7 sievietes, 5 vīrieši), kas tika atlasīti atbilstoši raksturojumam, ko sniedza t/c Domina mārketinga vadītāja Baiba Grimze. Pētījuma rezultāti liecina, ka t/c Domina preses reklāmās izmantoto tēlaino metaforu ziņojums ir ļoti komplicēts un patērētājiem asociācijas rosinošs, bet pārāk sarežģīts un nesaprotams. Bakalaura darba mērķis ir sasniegts, uzdevumi – īstenoti un pētījuma analīze sniedz atbildi uz darbā izvirzītajiem jautājumiem. Atslēgvārdi: patērētājs, patērēšanas process, tirdzniecības centrs, reklāmas komunikācija, preses reklāma, tēlainās metaforas.en_US
dc.description.abstractThe work “The Use of Metaphors in Press Advertisements in the New Collection of Domina Shopping Centre, the Accordance of Their Given Message to the Consumers. 2005 – 2007” was worked out by Līga Cepurīte. The aim of the bachelor paper is to define the metaphors used in the press advertisements of Domina shopping centre in the years 2005 to 2007, to clarify their expressed message and to verify the message’s accordance to its potential consumers. The paper consists of 4 parts: Theory, within which the process of the advertisements’ communication and persuasion, specifics of the written media and the use of metaphors in advertisements, as well as the consumer and the process of consumption were observed; Methods of research, explaining Charles Forceville’s frame analysis for the analysis of metaphors in the materials of written media and the basic principles of the realization of focus group; Research, in which the message, expressed by the metaphors used in the advertisements of the new collections of Domina shopping centre, is analysed, and in the second part of the research verifying Domina shopping centre’s consumers’ understanding of the message expressed by the metaphors; Conclusions, which reflect the results achieved in the bachelor paper and which give the answer to the question put forward – What is the message of the metaphors used in the advertisements of Domina shopping centre? Does the message correspond to Domina shopping centre’s consumers? In the theoretical part of the paper a literature description has been done, within which advertisement’s communication and persuasion, the possibilities of the analysis of metaphors used in the advertisements, the consumer and the process of consumption are surveyed. Within the work there are two researches done, which are developed using the frame analysis of Charles Forceville and the three focus groups. With the frame analysis by Charles Forceville the author made the analysis of the 12 advertisements for the new collections in the period of 2005 to 2007. According to the results of the analysis of metaphors, the criterion was made for the realization of 3 focus groups. In total there were 12 respondents in the focus groups (7 women, 5 men) which were selected according to the characterization given by the marketing manager of Domina shopping centre, Baiba Grimze. The results of the research testify that the message of the metaphors used in Domina shopping centre’s press advertisements are highly complicated and arouses associations in consumers, but still too complex and incomprehensible. The aim of the bachelor paper is reached, the objectives are fulfilled and the analysis of the research gives the answer to the questions put forward in the paper.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTēlaino metaforu izmantojums tirdzniecības centra "Domina" jauno kolekciju preses reklāmās, to sniegtā ziņojuma atbilstība patērētājiem (2005- 2007)en_US
dc.title.alternativeImplimintation of pictorial metaphors in press advertisments of trade centre Domina new collection and its correspondance to the given information to consumers (2005- 2007)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record