Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorJākobsone, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:31:20Z
dc.date.available2015-03-24T06:31:20Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9381en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15805
dc.description.abstractBakalaura darbs „9.Saeimā iekļuvušo labēji centrēto politisko partiju („Tautas partija”, „Zaļo un Zemnieku savienība”, „Jaunais laiks”, „Latvijas Pirmā partija/Latvijas ceļš”, „Tēvzemei un Brīvībai/LNNK”) priekšvēlēšanu politisko televīzijas reklāmu analīze un izmaiņas 8. un 9.saeimas vēlēšanās” veidots, lai analizētu politiskās reklāmas televīzijā un noskaidrotu: 1) Vai, veiksmīgi izmantojot vizuālās pārliecināšanas līdzekļus, politiskā televīzijas reklāma spēj panākt sabiedrības uzticību; 2) kā ir mainījusies partiju politisko reklāmu kvalitāte televīzijā 8. un 9.Saeimas vēlēšanās. Kā pētnieciskā problēma jāmin iespēja, ka skatītāji var dažādi kodēt/dekodēt reklāmas vēstījumu, turklāt attieksmi pret konkrētu partijas reklāmu var iespaidot iepriekšējā pieredze, kā arī nepatika pret partiju kā tādu. Lai analizētu politisko partiju reklāmas televīzijā, teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra un avoti par reklāmu televīzijā, politisko reklāmu, politisko reklāmu televīzijā un tās iedalījumu, kā arī politiskajām reklāmas funkcijām. Metodoloģijā tika pētīta reklāmas semiotika, semiotikas blakus nozīmes, tehnisko elementu analīze, kā arī vizuālie pārliecināšanas līdzekļi: attēli, sociālā interakcija, žesti un sejas izteiksmes, sociālā distance un plāni, attieksme, kompozīcija, reklāmas sauklis un krāsu psiholoģija. Tika veiktas arī fokusgrupu intervijas un analizēta iepriekš veikta anketēšana, apkopojot tās secinājums un sasaistot tos ar fokusgrupu interviju analīzes secinājumiem. Apkopojot iegūtos rezultātus no semiotikas analīzes, vizuāli pārliecinošo līdzekļu un tehnisko elementu analīzēm, fokusgrupu intervijām un anketēšanas, kā arī analizējot pieejamos literatūras avotus, audiovizuālos materiālus un respondentu attieksmi ar anketēšanas un fokusgrupu intervijas metodēm, tika secināts: 1) Analizējot reklāmas pēc semiotikas analīzes, tika secināts, ka politiskās reklāmas, kurās izmantots viennozīmīgs vēstījums un precīzi izstrādāti vizuāli pārliecinošie līdzekļi, panāca vēstījuma izpratni sabiedrībā un ieguva skatītāju atbalstu (TP), savukārt partijas, kuras izmantoja neviennozīmīgus vēstījumus, neveiksmīgus vizuālās pārliecināšanas līdzekļus, neguva cerēto atsaucību (JL, ZZS, LPP/LC, TB); 2) pētot partiju politisko reklāmu kvalitāti televīzijā divu Saeimas vēlēšanu ietvaros, tika secināts, ka partijas vai nu turpinājušas stilu, kas aizsākts 8.Saeimas vēlēšanās (TP, LPP/LC), vai nu kardināli mainījušas stilu (ZZS, JL, TB), mēģinot atrast efektīvāko veidu, kā uzrunāt skatītāju; 3) analizējot fokusgrupu intervijās un anketēšanā iegūtos datus, tika secināts, ka partijas, kuras izmantojušas ilgstošas, intensīvas un biežas reklāmas kampaņas, respondentu vidū tikušas pamanītas un novērtētas vislabāk, par ko liecina arī statistika par 9.Saeimā iekļuvušajām partijām. Darba struktūru sastāda šādas sadaļas: -anotācijas latviešu un angļu valodā; -apzīmējumu saraksts; -ievads; -teorētiskā daļa (1.nodaļa); -metodoloģija (2.nodaļa) -praktiskā daļa (3. un 4.nodaļa); -nobeigums; -izmantotās literatūras un avotu saraksts; -14 pielikumi. ATSLĒGVĀRDI: Politiskā reklāma, priekšvēlēšanu kampaņa, politiskā partija, reklāma televīzijā, semiotika, tehnisko elementu analīze, vizuālie pārliecināšanas līdzekļi, fokusgrupu intervija.en_US
dc.description.abstractBachelor paper „Pre-election Campaign Analysis of the Political Advertising in Television by the Right-wing Political Parties ("Tautas partija", "Zaļo un Zemnieku savienība", "Jaunais Laiks", "Latvijas Pirmā partija/Latvijas ceļš", "Tēvzemei un Brīvībai") Penetrated in the 9th Saeima and Changes of the 8th and 9th Saeima Election Campaigns of the Republic of Latvia”)” has been made to analyse political advertisements in television and to clarify: 1) If political advertisements in television can achieve loyalty in the society using visual persuasion techniques; 2) how has the grade of political advertisements in television changed in the 8th and 9th Saeima pre-election campaigns. As a research problem there has to be considered an opportunity that TV-watchers can code/decode the message of the advertisement differently, besides attitude against the specific political advertisement can be affected by the previous experience, also by antipathy against the political party as such. To analyse advertisements of the political parties in television in the theoretical part there have been analysed literature and other sources about advertisements in television, political advertisements, political advertisements in television and the classification of them as well as functions of the political advertisements. In methodology there has been analysed semiotics of advertisements, secondary meanings of semiotics, analysis of technical elements as wel as visual persuasion techniques: images, social interactions, gestures and expression, social distance and grounds, attitude, composition, slogans and psychology of colours. Focusgroup interviews have been made and previously made poll has been analysed summarizing the conclusions of both. Summarizing the acquired results of the semiotical analysis, analysis of the visual persuasion techniques, analysis of the technical elements, focusgroup interviews and poll; also analysing the accessible literature and sources, audiovisual materials and the attitude of respondents using poll and focusgroup interviews, there has been inferred: 1) Analysing advertisements using semiotical analysis there have been inferred that political advertisements, using unequivocal message and precisely formulated visual persuasion techniques, achieved the understanding of the message in the society as well as achieved the support of the TV-watchers (TP); for their part political parties, using a non-unequivocal messages and abortive visual persuasion techniques, didn’t get the expected support of the TV-watchers (JL, ZZS, LPP/LC, TB); 2) examining the grade of the political advertisements in television made by political parties in both Saeima pre-election campaigns there have been inferred that parties have either followed up the previous style, started in the 8th Saeima elections (TP, LPP/LC), or sharply changed the style (ZZS, JL, TB), trying to locate the most effective way to address the TV-watcher; 3) analysing focusgroup interviews and acquired data of the poll, there has been inferred that parties, using continued, intensive and frequent advertising campaigns have been noticed and assessed best of all among respondents as testified the statistics of the parties, penetrated in 9th Saeima. Structure of the bachelor paper is divided in such sections: -annotation in Latvian and English; -designation list; -lead-in; -theoretical part (1st section); -methodology (2nd section) -practical part (3rd and 4th section); -conclusion; -list of the used literature and other sources; -14 enclosures. KEY-WORDS: Political advertisement, pre-election campaign, political party, TV-advertisement, semiotics, analysis of the technical elements, visual persuasion techniques, focusgroup interview.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.title9. Saeimā iekļuvušo labēji centrēto politisko partiju ("Tautas partija", "Zaļo un Zemnieku savienība", "Jaunais Laiks", "Latvijas Pirmā partija/Latvijas Ceļš", "Tēvzemei un Brīvībai") priekšvēlēšanu politisko televīzijas reklāmu analīze un izmaiņas 8. un 9. Saeimas vēlēšanāsen_US
dc.title.alternativePreelection Campaign Analysis of the Political Advertising in Television by the Right-wing Political Parties ("Tautas partija", "Zaļo un Zemnieku savienība", "Jaunais Laiks", "Latvijas Pirmā partija/Latvijas Ceļš", "Tēvzemei un Brīvībai") Penetrated in the 9th Saeima and Changes of the 8th and 9th Saeima Election Campaigns of the Republic of Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record