Show simple item record

dc.contributor.advisorTrukšāns, Leoen_US
dc.contributor.authorEfišs, Aleksandrsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:41:30Z
dc.date.available2015-03-24T06:41:30Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14142en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15812
dc.description.abstractPašreizējā ekonomiskajā situācijā arvien aktuālāks kļūst jautājums par bezmaksas programmatūras ieviešanu Latvijas skolās. Darbā aplūkota ārvalstu skolu bezmaksas programmatūras izmantošanas pieredze, izpētīta bezmaksas programmatūras izmantošana Latvijas skolās, ka arī aprakstīta Rīgas 33. vidusskolas bezmaksas programmatūras izmantošanas pieredze. Darbs ir veltīts bezmaksas programmatūras teorētiskam un praktiskam aprakstam, īpaša uzmanība ir pievērsta atklātā pirmkoda programmatūras (APP) lietošanas iespējām mācību procesā Latvijas skolās, kā arī operētājsistēmām, biroja programmatūrai, skolas serveru programmatūras nodrošināšanai, interneta izvēles iespējām. Pētījuma galvenās metodes ir tiešsaistes aptauja, skolotāju un skolēnu anketēšana un starptautisko pētījumu datu apstrāde. Iegūtie dati parāda, ka pēc atbildēm uz tiešiem jautājumiem lielākā daļa Latvijas skolu informātikas skolotāju, kuri piedalījās aptaujā, atbalsta bezmaksas programmatūras plašāku ieviešanu Latvijas skolās, un 65% respondentu jau izmanto vairākas bezmaksas programmas informātikas stundās, bet tikai aptuveni 13% respondentu uzskata, ka labāk izmantot patentēto programmatūru. Darba tirgus konkurences apstākļos ir svarīgi pārvaldīt gan patentēto, gan brīvo programmatūru. Tāpēc skolām var piedāvāt informātikas stundās mācīt gan APP, gan patentēto programmatūru. Savukārt administrācijas vajadzībām ekonomisku apsvērumu dēļ varētu izmantot tikai bezmaksas programmatūru un nodrošināt skolu datortīklu administratoru un skolotāju kvalifikācijas celšanas programmas.en_US
dc.description.abstractIn the current economic situation became increasingly important issue for free software implementation of Latvian schools. The paper deals with a foreign school experience in the use of free software, free software examines the use of Latvian in schools that also describes the Riga 33.vidusskolas experience with free software. The work deals with this free software using the theoretical and practical basis, focusing on open source software (APP) usage possibilities and aspects of teaching in Latvian schools, focusing on operating systems, office software, the school server and internet solutions options. The main study method is an online questionnaire of teachers and students questioning, the international research data. The obtained data show that the answers to direct questions greater share of the Latvian school computer teacher, who participated in the questionnaire supports the wider adoption of free software in Latvian schools and 65% of respondents already use a number of free hours of computer programs, but only about 13% of respondents believe that better only use proprietary software. Labor market competition, it is important to manage both proprietary and free software. Therefore, schools can offer computer lessons to teach both APP and proprietary software. By contrast, the administration needs of economy, to use only free software to ensure the school computer network administrator and teacher training programs.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBezmaksas programmatūras izmantošanas iespējas Latvijas skolāsen_US
dc.title.alternativeFree software use of Latvian schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record