• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atgriezeniskās saites ietekme uz mācīšanās procesu matemātikā

Thumbnail
View/Open
300-44258-Porahonko_Alina_ap10157.pdf (3.445Mb)
Author
Porahoņko, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Atgriezeniskās saites ietekme uz mācīšanās procesu matemātikā” mērķis ir izpētīt, vai mērķtiecīgi organizēta atgriezeniskā saite palīdz uzlabot skolēnu sniegumu, kā arī novērtēt atgriezeniskās saites ietekmi uz mācīšanās procesu. Darbu veido trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā ir apskatīta formatīvā vērtēšana kā mūsdienīga mācību procesa daļa. Otrajā nodaļā atgriezeniskā saite ir apskatīta kā formatīvās vērtēšanas daļa, tiek analizēta literatūra par atgriezeniskās saites izmantošanu mācību procesā. Darba trešajā nodaļā ir izstrādāts metodisks materiāls skolotājiem atgriezeniskās saites realizācijai ar konkrētiem uzdevumiem matemātikā 9. klasei. Piedāvātie metodiskie materiāli ir aprobēti Rīgas skolā 9. klasē. Atslēgvārdi: atgriezeniskā saite, formatīvā vērtēšana, mācīšanās process
 
The aim of the Bachelors paper “The Influence of Feedback on Learning Process in Mathematics” is to investigate whether provided content-focused feedback helps to facilitate student’s performance and to examine the influence of feedback on student’s performance in Mathematics lessons. Work has been divided in three chapters. The first chapter describes formative assessment as part of modern learning process. The second chapter describes feedback as part of formative assessment; it consists of literature analysis on the use of feedback in the learning process. The third charter consists of developed methodical materials for teachers of feedback strategies for learning tasks in mathematics for the 9th grade. Offered methodical materials were approbated in primary school of Riga, grades nine. Key words: feedback, formative assessment, learning process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15864
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV