Dinamiskie objektu tipi programmās un datubāzēs
Author
Staseļūns, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Podnieks, Kārlis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tiks aplūkoti tipu (klašu) un mantošanas būtība, datu tipu izmantošana programmās un datu bāzēs – to definīcija un panākumu šajā jomā apskats. Ka arī tiks pievērsta uzmanība objekta jēdzienam, objektorientētai programmēšanai, datu modeļa jēdzienam, ka arī objektorientētām datu bāzēm. Galvenais darba priekšmets ir dokument-oreintētas datubāzes, vai datu bāzes, kas glabā datus „vārds-vērtība” veidā. Būs apskatītas dažādas dokument-orientētas datu bāzes, to funkcionalitāte, īpašības. Tam nolūkam bija izmantotas vairākas operētāj sistēmas – Windows 2000, Windows XP, PCLinuxOS, Ubuntu. Darbojoties kādā priekšmeta kopā, kur katram priekšmetam piemīt kāds atribūtu komplekts, var izdalīt tos, kuriem piemīt vajadzīgas īpašības un aptvert tos tā nosauktā klasē. Mainot, kādas klases īpašības, mainās arī klasei piederējušo objektu kopa. Darba mērķis: aplūkot programmatūru, kas ļauj atrisināt jautājumu: „Kā mainās objektu kopa, mainoties klases īpašībām”, modelēt un uzbūvēt savu eksperimentālu datu bāzi šī uzdevuma risinājumam. The paper will consider nature of types (classes) and nature of inheritance, use of data types in programs and in databases – what are they and what are the achievements in this sphere. There also will be focus on the concept of object, on the concept of object oriented programming, data model concept, as well as object oriented databases. The main object of work is a documentation-oriented databases, or databases, which store data in “key-value” form. Will be discussed a variety of document-oriented databases, their functionality, characteristics. For this purpose there was used a number of Operating Systems - Windows 2000, Windows XP, PCLinuxOS, Ubuntu in process of work. Acting in universe of objects, where each object has a set of attributes identifies, some of objects can be dialed and integrated into a named class. Changing class properties, a set of objects that class owns also changes. The goal is: to find out the software that can solve the problem: “How changes a set of objects, changing class properties”, to model and construct own experimental data base for the solution of mentioned task.