Show simple item record

dc.contributor.advisorZelgalvis, Elmārsen_US
dc.contributor.authorIrbe, Druvitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:42:24Z
dc.date.available2015-03-24T06:42:24Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18258en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16009
dc.description.abstractProjekts paredz pašapkalpošanās sviestmaižu automātu mazumtirdzniecības tīkla izveidi, kas patērētājiem piedāvā karstas (tikko uzsildītas) sviestmaizes, tēju un kafiju tirdzniecības centros un citās sabiedriskās vietās. Šim mērķim tiek dibināts uzņēmums SIA „Staburadzes Sviestmaizes”, kura komercdarbība ir saistīta ar mazumtirdzniecības un ēdināšanas nozari, un konkrēti - ar ātro ēdināšanu. Statistikas dati liecina, ka mazumtirdzniecības un ēdināšanas nozares ir piedzīvojušas pārmaiņas 2008. un 2009.gadā, kas atspoguļojās straujā uzņēmumu apgrozījuma kritumā un zaudējumos. 2010.gada 2.pusgadā pakāpeniski stabilizējās privātais patēriņš, par ko liecina mazumtirdzniecības apgrozījuma palielinājums. Uzņēmuma darbība ir vērsta trīs galvenos virzienos. Pirmkārt, tiek izstrādātas tehniskās specifikācijas pašapkalpošanās automātam, saskaņā ar kurām tas tiek pasūtīts ražotājam. Pašapkalpošanās automāts satur uzglabāšanas, uzsildīšanas un izsniegšanas funkcijas apvienojumu vienā aparātā. Automāts pēc izvēles izsniedz karstas vai aukstas (neuzsildītas) sviestmaizes, vienlaicīgi piedāvājot kafiju un tēju. Sviestmaižu automāts ir pievienots pie elektrības un interneta tīkla. Otrkārt, tiek veikta gardu un uzturvērtību bagātu sviestmaižu recepšu izstrāde, kas pastāvīgi laika gaitā tiek pilnveidota, bet tās sagatavošanu nodrošina mātes uzņēmums SIA „NP Foods”. Treškārt, notiek mazumtirdzniecības vietu izvēle un automātu izvietošana sabiedriskās vietās un piegādes ķēdes izveidošana. Pašapkalpošanās automāts ir novietots blakus cilvēku plūsmas ceļam, tādēļ tā atrašana ir viegla. Automāts ir spējīgs strādāt 24 stundas nedēļā 7 dienas nedēļā, tādēļ tas var kvalitatīvi apkalpot klientu jebkurā diennakts stundā. Sviestmaizes atpazīstamību veicinās tās iepakojums, uz kura būs sauklis „Ērti un gardi”. Iepakojums ir tāds, lai to vērotu ne mazāk par divām sekundēm, lai sasniegtu sviestmaizes atpazīstamību, kas ir īpaši svarīgs jaunam produktam. Ātrās ēdināšanas uzņēmumu darbības paplašināšanās liecina, ka šī komercdarbības veida uzplaukumam ar ekonomisko lejupslīdi tiešas saistības nav. Ātrā ēdināšana kļūst arvien populārāka arī Latvijā. Darbā tiek gūti pierādījumi tam, ka lai gan ekonomiskās lejupslīdes laikā cilvēki ir mainījuši savus patēriņa paradumus, tas neattiecas uz ātrās ēdināšanas sektoru. Tajā pat laikā šajā nozarē ir jāievieš inovācijas, padarot šo sektoru patērētājam pievilcīgāku ne tikai piedāvājuma, cenas, bet arī apkalpošanas ziņā.en_US
dc.description.abstractThe Project provides retail trade network establishment of self-service sandwiches’ automats that offer hot (warmed up) sandwiches, tea and coffee to every consumer in supermarkets and other public places. For the above mentioned purpose company “Staburadzes Sviestmaizes Ltd.” is established, it’s business activities are related to retail and catering industries, particularly with fast food sector. Statistic data shows, that retail and catering industries have experienced rapid changes in 2008 and 2009, that have been reflected in rapid turnover fall and losses. The company’s activities are operated into three directions. Firstly, technical specifications for self-service sandwiches’ automats are developed and producing of self-service sandwiches’ automats are ordered to producer. Self-service sandwiches’ automat contains storing, warming up and serving out functions in an automatic machine. Self-service sandwiches’ automat serves out hot or cold sandwiches according to the choice of consumer, at the same time holding out hot tea or coffee. The self-service sandwiches’ automat is switched to electricity and internet. Secondly, the company develops recipes of sandwich, that are tasty and rich of nutritional value. Recipes are constantly improved. Sandwiches are produced in parent company. Thirdly, there are selected retail places and established delivery network. There are obtained proof to the fact although during the economic recession people have changed their consumption practice, it doesn’t relates to the fast food sector. The fast food companies activities expand, that proofs that growth of such business has not direct relationship with economic situation. Fast food becomes increasingly popular. At the same time this sector have to be introduced with innovations, enable it to be attractive not only with offer, price, but also with different service.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinanses un kredītsen_US
dc.titleProjekts: Pašapkalpošanās sviestmaižu automātu mazumtirdzniecības tīkla izveideen_US
dc.title.alternativeProject: Retail trade network establishment of self-service sandwiches' automatsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record