Medicīnas tūrisms Latvijā
Autor
Stupeņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inese
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lai definētu pētījuma galveno problēmu tiek izvirzīts apgalvojums, ka Latvija kā Medicīnas tūrisma galamērķis vēl nav pietiekami atpazīstama Medicīnas tūrisma ģenerējošo reģionu vidū.
Problēma ir saistīta ar to, ka tādi medicīnas tūrisma galamērķi kā Čehija, Polija un Ungārija jau ilggadēji darbojās medicīnas tūrisma sfērā, taču Latvija salīdzinoši nesen ir uzsākusi attīstīt konkrēto nozari.
Pētījuma mērķis ir izpētīt medicīnas tūrisma īpatnības un lomu valsts konkurētspējas veicināšanā un izstrādāt rekomendācijas tā attīstībai Latvijā.
Iegūtie rezultāti parāda, ka Latvijai ir ne tikai jāmeklē iespējas kā piesaistīt jaunus medicīnas tūrisma ģenerējošos reģionus, taču ir jāattīsta speciālistu valodas zināšanas un jāveicina nozarē iesaistīto organizāciju sadarbība, tajā pašā laikā nebloķējot jaunu organizāciju un aģentūru iesaistīšanos nozarē.
Atslēgas vārdi: Medicīnas tūrisms, Latvijas ekonomiskā attīstība, multiplikatora efekts, izaugsmes potenciāls In order to define the main problem of the study, it is recognized that Latvia as a medical tourism destination has not yet been sufficiently recognized as others medical tourism generating regions
The problem is existing because medical tourism destinations as Czech Republic, Poland and Hungary have longstanding operated medical tourism sector, but Latvia relatively recently begun to develop Medical export industry.
The aim of the study is to explore the characteristics of medical tourism, secondly, to define the role of national competitiveness and not less important - to create recommendations for the development of Latvia in medical tourism field.
The results show that Latvia not only needs to attract new medical tourism generating regions, but it is necessary to improve language knowledge and encourage new organization and agency involvement in the industry.
Keywords: medical tourism, Economic development in Latvia, multiplier effect, growth potential