Pircēju rīcību ietekmējošie faktori ekoloģiskās pārtikas produktu tirgū
Author
Zaļoksne, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir par mūsdienās aktuālu tēmu - pircējiem, kuri izvēlas ekoloģisko pārtiku. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām un iedzīvotāju aptaujas rezultātiem, izpētīt pircēju rīcību ietekmējošos faktorus, izvēloties ekoloģisko pārtiku, atklāt nepilnības un dot priekšlikumus to novēršanai.
Pirmajā nodaļā autore apkopo teorētisko informāciju par pircēju rīcību ietekmējošiem faktoriem. Otrajā nodaļā tiek raksturots ekoloģiskās pārtikas tirgus, produkts un pircējs, autore apraksta galvenos faktorus, kas ietekmē pircēja rīcību iegādāties ekoloģiskos pārtikas produktus. Trešajā nodaļā tiek raksturots Latvijas ekoloģiskās pārtikas produktu tirgus, Latvijas ekoloģiskās pārtikas pircējs. Ceturtajā nodaļā autore pēta Latvijas ekoloģiskās pārtikas pircēja demogrāfisko profilu un tā rīcību ietekmējošos faktorus. Darba noslēgumā autore formulē secinājumus un izvirza priekšlikumus.
Darbs sastāv no 68 lpp, tajā ir iekļautas 4 tabulas, 33 attēli un 1 pielikums.
Atslēgvārdi: ekoloģiskais pārtikas tirgus, ekoloģiskās pārtikas pircējs, pircēja rīcību ietekmējoši faktori. Bachelor’s thesis is about the organic food market, its buyer – being a very hot topic lately. The purpose of the thesis is, based on theoretical findings and results of the population surveys, to explore the factors that affect consumer buying behavior in choosing organic food, as well as to identify weaknesses and make proposals for their elimination.
In the first chapter, the author summarized the theoretical information on the factors influencing consumer buying behaviour. The second chapter describes the organic food market, the product and the buyer, the author describes the main factors that influence consumer behaviour in purchasing organic food. The third chapter illustrates the Latvian organic food market, buyers of Latvian organic food. In the fourth chapter, the author explores the demographic profile of Latvian organic food buyer and the factors influencing its behaviour. In the final chapter, the author will formulated conclusions and put forward proposals.
The bachelor’s thesis consists of 68 pages. The thesis contains 4 tables, 33 images and 1 annex.
Keywords: organic food market, organic food consumer, factors influencing consumer buying behaviour.