PIEPRASĪJUMA VEIDOŠANAS PROCESA ANALĪZE AUTOMOBĪĻU TIRGŪ
Author
Maļinovska, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā „Pieprasījuma veidošanas procesa analīze automobiļu tirgū” ir izpētītas pieprasījuma veidošanas procesa īpatnības vieglo automobiļu tirgū, pamatojoties uz potenciālo automobiļu pircēju finansēšanas iespējām. Īpaša uzmanība darbā ir veltīta auto kredīta un auto līzinga salīdzinājumam, ka arī to izmantošanas perspektīvām, kā vienam no pieprasījuma veidošanas instrumentiem automobiļu tirgū.
Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tika izpētīta pieprasījuma būtība un to ietekmējošie faktori, ka arī analizēti dažādi pieprasījuma modeļi, tai skaitā Č.F. Rūsa (Charles F. Roos) un V.S. Von Szeliska (V.S. Von Szeliski) modeļi, zināšanu loma pieprasījuma veidošanās procesā un informācijas asimetrijas fenomens, ka arī ar to saistīts Dž. Akerlofa (George Akerlof) automobiļu tirgus un pieprasījuma modelis. Otrā nodaļa ir veltīta automobiļu raksturojumam un segmentācijai; Eiropas Savienības automobiļu tirgus analīzei un tā salīdzināšanai ar Latvijas automobiļu tirgū esošo situāciju. Tajā pašā laikā šajā nodaļā ir iekļauti automobiļu tirdzniecības uzņēmumu un finanšu iestāžu piedāvājumu analīze. Trešajā nodaļā autors analizēja trīs atšķirīgu automobiļu tirgus finanšu iestāžu darbību. Īpašā uzmanība trešajā daļā ir veltīta veiktajai aptaujai, uz kuras analīzes rezultātu pamata ir iespējams dziļāk izprast Latvijas automobiļu pieprasījuma īpatnības un finanšu iestāžu ietekmi uz pieprasījuma veidošanas procesu.
Darba apjoms ir 106 lapas. Tajā ir iekļautas 7 tabulas un 21 attēls.
Atslēgvārdi: pieprasījums, automobilis, auto līzings, auto kredīts In work «Analysis of process of formation of demand at the automobile market» the features of demand at the market of passenger cars are explored, based on possibility of financing of potentsial buyers of cars. The special attention is spared to comparison of autocredit and autoleasing, and similarly to the prospects of their use, as one of instruments used in the process of formation of demand at the automobile market.
Work consists of three parts. In the first part essence of demand and determinants are explored, and the different models of demand, including models of Charles F. Roos and V.S. Von Szeliski, are similarly analysed, role of knowledge in the process of forming of demand and phenomenon of asymmetric information, and similarly with this the linked model of George Akerlof about the market of cars and demand on them. Second part is dedicated to description and segmentation of cars, motorcar market of European Union analysis and his comparing to the situation at the Latvian motorcar market. At the same time in this part the analysis of with cars trading enterprises is included and financial institutions. In the third part there is analysed activity of three different financial institutions at the motorcar market. In the third part the special attention is spared the analysis of the conducted questioning, on the basis of results of which possibly more in detail to understand the features of demand at the motorcar market and influence of financial institutions on the process of forming of demand.
Volume of work 106 pages. 7 tables and 21 illustrations are plugged in work.
Keywords: demand, automobile, autocredit, autoleasing