Metaforas franču un latviešu žurnāla „Cosmopolitan” reklāmas tekstos
Author
Podniece, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Olga
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek apskatītas tradicionālās un konceptuālās metaforas. Darba mērķis ir atrast un izpētīt līdzības un atšķirības, kas pastāv franču un latviešu žurnāla " Cosmopolitan" reklāmu tekstos, kā arī izpētīt un aprakstīt iemeslus šīm līdzībām un atšķirībām.
Bakalaura darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek apskatītas dažādas metaforas definīcijas, metaforas attīstība, struktūra, tās funkcijas un klasifikācijas. Prakstiskajā daļā tiek veikts salīdzinošs pētījums par metaforām reklāmās franču un latviešu valodās, kas atklāj kā atšķiras latviešu un franču kultūra, domāšana veids, kādas iezīmes ir metaforu lietojumam reklāmās katrā no šīm valodām. Bachelor paper discusses traditional and conceptual metaphors. The goal is to find and explore the similarities and differences that exist in French and Latvian journal "Cosmopolitan" advertising texts, as well as to explore and describe the reasons for these similarities and differences.
Bachelor's work consists of two parts: theoretical and practical. The theoritical part discusses various definitions of metaphor, it's evolution, structure, functions and classifications. In practical part a comparative analysis of metaphors in French and Latvian magazines "Csomopolitan" is made. This analysis shows what is the difference between Latvian and French culture, the way of thinking, what features of use of metaphor in advertising are in each of these languages.