Bērna tēls un tā attiecības ar apkārtējo pasauli 21.gs. latviešu bērnu dzejā
Author
Silauniece, Signija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalniņa, Ieva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bērna tēls un tā attiecības ar apkārtējo pasauli 21. gs. latviešu bērnu dzejā. Maģistra darbā, izmantojot strukturālo un hermeneitisko pētniecības metodi, tiek pētīts bērna tēls un tā attiecības ar apkārtējo pasauli latviešu bērnu dzejā, kas izdota no 2000. – 2012. gadam. Autore atspoguļojusi galvenās mūsdienu latviešu bērnu dzejas tendences, sniegusi bērna tēla ārējā izskata aprakstu, aprakstījusi bērna tēla materializāciju dažādos veidolos, kā arī pētījusi bērna attiecības ar ģimeni, skolu, dabu un mūsdienu realitāti. Dzejā tēloti dažāda vecuma, abu dzimumu bērni, kas pārsvarā ir latviešu tautības pārstāvji, dažādās dzīves situācijās, kurās izjūt dažādas emocijas. Nereti bērna tēls atspoguļots personificētu dzīvnieku vai augu, kā arī reliģisku, mītisku, dažādu tautu folklorā, literatūrā un kultūrā nostiprinājušos būtņu veidā. Atslēgas vārdi : bērna tēls, bērnu dzeja, 21. gs. Image of a Child and it’s Relations with Surrounding World in 21st Century’s Latvian Children’s Poetry. In this Master’s paper , by using structural and hermeneutics scientific methods ,author is researching image of a child and child’s relationship with surrounding world in latvian children’s poetry that was written during period of 2000-2012 . Author reflects main tendencies of modern latvian children’s poetry, describes appearence of child in poetry and how child’s image personifies in different shapes. Child’s relationship with family, school, nature and nowdays reality is also being researched. Poetry depict’s children of different age and sex, mainly of latvian nationality, in different situations of life where children feel different emotions. Often child is personified in image of an animal or a plant, religious, mythical creature rooted in literature and folklore of various nations. Key words: child’s image, children’s poetry, 21st century.