• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārliecinošas valodas radoša izmantošana reklāmā

Thumbnail
View/Open
306-36476-Dambrausks_Maksims_AngF040052.pdf (4.869Mb)
Author
Dambrausks, Maksims
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Ņemot vērā acīmredzamu reklāmas nozīmi mūsdienu kultūrā, šajā darbā tiek aplūkots, kā reklāmas izmanto dažādas radošas pārliecināšanas metodes, lai iespaidotu un veicinātu produktu patērēšanas pieaugumu. Analīze fokusējas uz izprašanu, kā radoša lingvistika tiek pielietota pārliecināšanai. Darbs ir sadalīts 3 nodaļās: pirmā nodaļa izmeklē pārliecināšanas ekonomisko kontekstu reklāmās un pārskata semiotikas teoriju priekšstatus attiecība pret reklamēšanu. Otrā nodaļā, teorētiskās un empīriskās literatūras pārskats atbilstoši tematam, sniedz visaptverošus norādījumus 7 reklāmu analīzei. Trešā nodaļa ir empīrisks pētījums, kurš pierāda, ka radoša pieeja, to pareizi pielietojot, ir viens no visnozīmīgākajiem komponentiem, kurš var būtiski palielināt pārliecināšanas vēstījuma ietekmi. Atslēgvārdi: pārliecināšana, zīme, konotācija, radoša pieeja, reklāmas paņēmieni.
 
Given the obvious importance of advertising in contemporary culture, this paper deals with the analysis of how advertisements employ various creative techniques of persuasion to exert influence and generate increased consumption of products. The discussion is focused on understanding how linguistic creativity can be used to achieve persuasion. The paper is divided into 3 chapters: Chapter 1 examines the economic context of persuasion in advertisements and addresses the notion of semiotic theories in relation to advertising. Chapter 2, a review of theoretical and empirical literature related to the topic, provides a comprehensive framework for analysis of 7 advertisements. Chapter 3 is empirical research that demonstrates that creativity, when applied pragmatically, is one of the most important components that can significantly increase the impact of persuasive messages. Key words: persuasion, sign, connotation, creative approach, advertising techniques.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16481
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV