Vērtības rakstveida biznesa diskursā: Eiropas uzņēmumu misijas paziņojumi
Author
Šaicāne, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Vērtības rakstveida biznesa diskursā: Eiropas uzņēmumu misijas paziņojumi” mērķis ir saskatīt vērtības uzņēmumu misijas paziņojumos, kā arī pārbaudīt vai reālie misijas paziņojumi sakrīt ar to žanra apraksta vadlīnijām. Darba autore apkopoja informāciju par rakstveida biznesa diskursa žanriem, pilnveidoto Švarca universālo vērtību teoriju un kvalitatīvo satura analīzi, lai analizētu 50 Eiropas uzņēmumu misijas paziņojumus. Pētījumā noskaidrojās, ka paša virzītas darbības, sasniegumu, varas-resursu un universālisma-rūpju vērtības tika lietotas visbiežāk. Izvēlētie misijas paziņojumi tika veidoti atšķirīgi, ja raugās no žanra apraksta noteikumiem, kā arī uzņēmumiem bija atšķirīgi skatījumi uz to, vai šādi paziņojumi ir nepieciešami. The Bachelor Thesis Values in Written Business Discourse: European Companies’ Mission Statements aims at discerning the values present in mission statements, as well as checking whether actual mission statements comply with their genre description guidelines. The author collected information on written business discourse genres, qualitative content analysis and the refined Schwartz theory of universal values, and combined the information to analyse 50 European companies’ mission statements. The study showed that the values of self-direction-action, achievement, power-resources and universalism-concern were most frequently used. The mission statements selected have been created diversely in terms of how they complied with their genre description, as well as companies appeared to have different attitudes to the need of such statements.