Jautājumu uzdošanas stratēģijas kā būtiski jauno angļu valodas kā svešvalodas skolotāju saziņas kompetences klasē elementi
Author
Trūba, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Skolotāja saziņas kompetence klasē, jo īpaši skolotāja spēja izvaicāt skolēnus, lielā mērā nosaka to cik kvalitatīvi klasē noris komunikācija. Maģistra darba mērķis bija izpētīt kā varētu sagatavot jauno skolotāju apzināties jautāšanas stratēģiju nozīmi sekmīgas saziņas veicināšanai klasē. Situācijas izpētes metodoloģija ietvēra jauno skolotāju anketēšanu, kā arī audio ierakstu un novērojumu veikšanu. Pētījuma sākumā rezultāti parādīja, ka jaunie skolotāji lielākoties stundās izmantoja tās jautāšanas stratēģijas, kas liedza skolēniem saziņas iespējas. Empīriskā pētījuma rezultātā tika secināts, ka ar regulāru un kritisku pašrefleksiju var veicināt jauno skolotāju izpratni par dažādu jautāšanas stratēģiju lietojuma nozīmi stundās.
Atslēgvārdi: mutvārdu saziņa, skolotāja saziņas kompetence klasē, jautājumu uzdošanas stratēģijas, skolotāja metavaloda The quality of classroom interaction largely concerns with the teachers’ classroom interactional competence, especially, their ability to question students, and this is what novice teachers need to improve. The aim of the Master Thesis was to investigate how novice teachers’ awareness of the questioning techniques promoting classroom interaction can be facilitated. The case study comprised the analysis of the questionnaire administered to novice teachers, audio recordings and the observation of three novice teachers’ lessons. The results at the beginning of the research revealed that the novice teachers mainly applied those questioning techniques which did not offer the students enough interaction. As a result of the empirical study, it has been concluded that teachers’ awareness of the role of various questioning techniques can be facilitated through regular and critical reflective practice.
Key words: spoken interaction, teachers’ classroom interactional competence, questioning techniques, teachers’ meta-language